ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دعوت حیدر عبادی از رهبران اقلیم کردستان برای مذاکره درباره همه‌پرسی استقلال

نخست وزیر عراق یک روز بعد از رأی منفی پارلمان عراق به برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان رهبران اقلیم کردستان را برای گفت‌وگو درباره مشکلات فی‌مابین به بغداد دعوت کرد.

نخست وزیر عراق یک روز بعد از رأی منفی پارلمان عراق به برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان رهبران اقلیم کردستان را برای گفت‌وگو درباره مشکلات فی‌مابین به بغداد دعوت کرد.

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق در نشست خبری هفتگی خود خطاب به رهبران کرد گفت:

«کابینه عراق متعلق به تمام عراقی‌هاست و شما در وهله اول شهروندان ما هستید. شما برای من مهم هستید و می‌دانم که چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد لذا هشدار می‌دهم به سمت آشوب نرفته و هرگونه تلاش در این زمینه [آشوب] را در نطفه خفه کنیم. »

روز گذشته پارلمان عراق طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن برگزاری همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان غیر قانونی‌ست. نمایندگان کرد که در اعتراض به رأی‌گیری درباره همه‌پرسی استقلال کردستان، صحن پارلمان را ترک کرده بودند، در این رأی‌گیری شرکت نداشتند. در مصوبه پارلمان عراق اقدامات نظامی برای جلوگیری از همه‌پرسی استقلال کردستان پیش‌بینی شده اما در همان حال حیدر عبادی نخست وزیر عراق ملزم به آغاز گفت‌وگوها بین بغداد و اربیل برای از میان برداشتن مشکلات فی‌مابین شده است.

نخست وزیر عراق در بخش دیگری از سخنانش گفت:

«از رهبران کرد می‌خواهم برای باز کردن باب گفت‌وگو به بغداد بیایند. ما باید به کسانی که تلاش می‌کنند تنش‌آفرینی کنند و به مسائل نژادپرستی دامن بزنند، توجه داشته باشیم.»

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به تأکید گفته است که همه‌پرسی استقلال کردستان به تعویق نمی‌افتد و ۲۵ سپتامبر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.