ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار درباره وضعیت سلامت آفرین چیت‌ساز، روزنامه‌نگار زندانی

نزدیک به دو هفته است که آفرین چیت‌ساز در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد. او به‌دلیل بیماری‌هایش در شرایط دشواری قرار دارد و پزشکان زندان نیز این موضوع را تأیید کرده‌اند.

آفرین چیت‌ساز، روزنامه‌نگار زندانی بر اثر اعتصاب غذا دچار آسیب‌هایی شده که پزشکان زندان نسبت به وضعیت جسمانی او هشدار داده‌اند.

آفرین چیت‌ساز ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۴ توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد

کانون مدافعان حقوق بشر گفته است که آفرین چیت‌ساز، روزنامه‌نگاری که آبان ۱۳۹۴ توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ایران بازداشت شده، در پی اعتصاب غذا به‌دلیل سرگیجه، سردرد و افت فشار خون به بهداری زندان اوین مراجعه کرده و در آن‌جا، پس از زمین خوردن تا ساعت‌ها در بهداری تحت کنترل و مراقبت بوده است.

به‌رغم پایان یافتن دوران محکومیت‌ آفرین چیت‌ساز در مهرماه، مسئولان قضائی زمان آزادی او را سه ماه بعد اعلام کردند و او در اعتراض به این مسئله از روز شنبه ۱۱ شهریورماه جاری دست به اعتصاب غذا زده است.

کانون مدافعان حقوق بشر می‌گوید آفرین چیت‌ساز پیش از بازداشت، عمل جراحی دشواری بر روی چشم‌هایش انجام شده و در دوران شش ماه سلول انفرادی و عدم مراجعه به پزشک جهت معاینه و مداوا، دچار آسیب‌هایی شده که با اعتصاب غذا در معرض آسیب‌های جدی‌تر قرار گرفته است.

پزشکان زندان نیز بر این مسئله تأکید کرده و هشدار داده‌اند.

محمد مقیمی، وکیل آفرین چیت‌ساز نیز پیش از این گفته بود که وضعیت چشم‌های موکلش خوب نیست و مشکل ضعف بینایی دارد. مقیمی خطرناک بودن اعتصاب غذا را به موکلش گوشزد کرده بود اما آفرین چیت‌ساز در پاسخ گفته که چاره‌ای جز اعتصاب غذا ندارد چون مسئولان قضائی به نامه و اعتراض او توجهی نکرده‌اند.

این روزنامه‌نگار زندانی همچنین به دلیل پاره شدن مینیسک هر دو زانویش را دو بار به تیغ جراحی سپرده و مدتی نیز در بیمارستان بستری بوده و یک بار هم به او مرخصی استعلاجی داده بودند.

چیت‌ساز، ستون‌نویس روزنامه دولتی «ایران» ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۴ توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به بند دو- الف سپاه در زندان اوین منتقل شد.

در همان روز چهار روزنامه‌نگار دیگر به نام‌های عیسی سحرخیز، احسان مازندرانی، سامان صفرزایی و داود اسدی، در چارچوب پروژه‌ای که سپاه پاسداران از آن به‌عنوان پروژه «نفوذ» یاد می‌کند، بازداشت شدند.

در طول دوران بازداشت آفرین چیت‌ساز، درباره وضعیت او، مکان و شرایط نگهداری‌اش اطلاع‌رسانی چندانی صورت نگرفت.

چیت‌ساز پس از چند ماه زندان در اسفندماه ۱۳۹۴ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه و به اتهامات اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و همکاری با دولت‌های متخاصم علیه جمهوری اسلامی به ۱۰ سال حبس محکوم شد که این حکم ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۵ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر به دو سال حبس و دو سال ممنوعیت از کار در حوزه مطبوعات تغییر کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.