ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشنهاد هیأت دولت به رهبری: پایان حصرِ محصوران

در آخرین جلسه هیأت دولت وزرای کابینه روحانی به این نتیجه رسیده‌اند که حصر موضوعیت‌اش را از دست داده. گزارشی از این جلسه برای علی خامنه‌ای نیز ارسال شده است.

در آخرین جلسه هیأت دولت، برای نخستین بار موضوع حصر به بحث گذاشته شده است. سحام‌نیوز گزارش داده که اعضای هیأت دولت بیش از ۲ ساعت پیرامون این موضوع بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی. آیا حصر محصوران به پایان می‌رسد؟

به گزارش سحام، در این جلسه اعضای هیأت دولت به این نتیجه رسیده‌اند که تداوم حصر مهدی کروبی و میر حسین موسوی موضوعیت‌اش را از دست داده و در حال حاضر حاصلی برای حکومت جز ضرر و زیان ندارد و به همین جهت پرونده حصر می‌بایست بسته شود. ظاهراً مقرر شده که نتیجه این جلسه همراه با گزارشی از نظر اعضای هیأت دولت برای رهبر جمهوری اسلامی ارسال شود.

محمد رضا عارف، رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه ۲۲ شهریور گفته است:

«فعالیت‌های خوبی برای رفع حصر در فضای غیر رسانه‌ای صورت گرفته که امیدوارم با حل این مسأله نگرانی‌هایی که برای سلامتی محصورین در بین بزرگان و بدنه جامعه وجود دارد رفع شود.»

در مرداد سال جاری روزنامه جمهوری اسلامی که یک روزنامه محافظه‌کار است در اقدامی کم‌‌سابقه متن گفت‌وگو با نرگس و زهرا موسوی را منتشر کرده بود. دختران میر حسین موسوی گفته بودند پدرشان در طول حصر به «بیماری‌های قلبی و ناراحتی‌های استخوان» مبتلا شده و مادرشان، زهرا رهنوزد هم از مشکلات متعدد جسمانی رنج می‌برد.

مهدی کروبی هم که به اختلال ریتم مبتلا بود، اوایل مرداد تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت. او ۲۵ مرداد در اعتراض به شرایط حصر اعتصاب غذا کرد، اما بعد از آنکه مقام‌های دولتی تضمین دادند که مأموران اطلاعاتی از محل حصر خارج شوند، او بعد از یک روز اعتصاب غذای خود را شکست و به محل حصر منتقل شد.

مهدی کروبی ومیرحسین موسوی از رهبران اعتراضات سال ۸۸ همراه با زهرا رهنورد از بهمن سال ۸۹ تاکنون در حصر خانگی به سر می برند. گزارشگران بدون مرز در مرداد سال جاری ضمن انتقاد از ادامه حصر این سه نفر خواهان رفع حصر آنان شد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان تهران اعلام کرده که در آخرین جلسه شورای امنیت ملی به ریاست حسن روحانی تصمیم گرفته شد که حصر ادامه پیدا کند. به گفته عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این جلسه مقرر شده است که حصر نه به عنوان یک مجزات بلکه به عنوان راهی برای «کاهش تنش» می‌بایست ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.