ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا هم کره شمالی را تحریم کرد

شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد که طبق الزامات مصوبه شورای امنیت سازمان ملل، دیگر به شهروندان کره شمالی مجوز کار در اتحادیه اروپا داده نخواهد شد.

اتحادیه اروپا تحریم‌های خود علیه کره شمالی را تشدید کرد. شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد که طبق الزامات مصوبه شورای امنیت سازمان ملل، دیگر به شهروندان کره شمالی مجوز کار در اتحادیه اروپا داده نخواهد شد.

به‌گفته سازمان ملل متحد، کره شمالی ۵۰ هزار نیروی کاری این کشور را به خارج فرستاده و از این طریق هر سال درآمد ارزی تا  ۲,۳ میلیارد دلار به‌دست می‌آورد. برخی گزارش‌های دیگر نیروی کاری کره شمالی در خارج از این کشور را حدود ۹۰ هزار نفر برآورد کرده‌اند.

این‌که چه تعداد از شهروندان کره شمالی در اروپا کار می‌کنند روشن نیست. قراردادهای این افراد به‌طور معمول با خود کشور کره شمالی بسته می‌شوند. بیشتر شهروندان کره شمالی در چین مشغول به کار هستند.

افزون بر این تحریم، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت تمام صادرات آهن، سنگ آهن، زغال سنگ، سرب، سنگ معدن سرب و همچنین غذاهای دریایی را ممنوع کند.

شورای امنیت سازمان ملل شامگاه دوشنبه ۱۱ سپتامبر / ۲۰ شهریور به اتفاق آرا از تحریم‌های جدید پیشنهادشده توسط آمریکا علیه کره شمالی حمایت کرد و به آن رأی مثبت داد.

قطع‌نامه شورای امنیت صنعت نساجی کره شمالی را به‌طور کامل تحریم و همچنین محدودیت‌های تازه‌ای در مورد حمل‌ونقل دریایی و صادرات نفت و محصولات نفتی اعمال کرد. بر اساس این قطع‌نامه مجوز کار شهروندان کره شمالی در کشورهای خارجی باطل شد، صادرات گاز، بنزین و دیزل کاهش یافت و صادرات نفت خام به کره شمالی در سطح فعلی خود ثابت ماند.

این تحریم‌های تازه پس از آن تصویب شد که کره شمالی یک هفته قبلش انجام ششمین آزمایش هسته‌ای خود را تأیید کرد.

در واکنش به این تحریم‌ها، کره شمالی اعلام کرد که به گسترش برنامه‌های تسلیحاتی خود ادامه خواهد داد و به سرعت آن خواهد افزود. پیونگ‌یانگ این تحریم‌ها را به‌شدت محکوم کرد و آن را معادل یک محاصره اقتصادی کامل دانست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.