ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای امنیت در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی

پیونگ‌یانگ یک موشک بالستیک دیگر شلیک کرد. ۱۵ عضو شورای امنیت برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه می‌دهند. ژاپن از چین و روسیه خواسته در مقابله با پیونگ یانگ همراهی کنند.

به درخواست ژاپن و ایالات متحده آمریکا شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث و بررسی درباره پرتاب موشک بالستیک توسط پیونگ یانگ نشست فوق‌العاده دیگری برگزار می‌کند.

کره شمالی بامداد جمعه ۱۵ سپتامبر یک فروند موشک بالستیک شلیک کرد که با نقض حریم هوایی ژاپن از فراز هوکایدو عبور کرده و در اقیانوس آرام فرود آمد.

کره شمالی بامداد جمعه ۱۵ سپتامبر یک فروند موشک بالستیک شلیک کرد که با نقض حریم هوایی ژاپن از فراز هوکایدو عبور کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد.

دولت ژاپن اعلام کرده است که در اعتراض به نقض حریم هوایی‌اش به سازمان ملل متحد شکایت کرده و با کره جنوبی هم در گفت‌وگوست.

دولت ژاپن گفته است اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی را هرگز تحمل نخواهد کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده که موشک بالستیکی که پیونگ یانگ بامداد امروز شلیک کرد، در ارتفاع ۷۷۰ کیلومتر از سطح زمین از آسمان ژاپن عبور کرده و بعد از طی ۳۷۰۰ کیلومتر در اقیانوس آرام فرود آمده است.

مقامات نظامی آمریکا اعلام کرده‌اند که موشک پرتاب شده یک موشک بالستیک میان‌برد بوده و ایالات متحده آمریکا یا جزیره گوام را که در اقیانوس به آمریکا تعلق دارد تهدید نمی‌کند.

کره شمالی یک روز پیش از پرتاب این موشک، ژاپن و آمریکا را تهدید کرده بود. پیونگ یانگ اطمینان داده بود که ژاپن را در دریا غرق و آمریکا را هم به خاکستر تبدیل می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه ۱۱ سپتامبر به دلیل آزمایش بمب هیدروژنی توسط پیونگ یانگ با صدور قطع‌نامه‌ای صنعت نساجی کره شمالی را تحریم و صدور ویزا برای نیروی کار این کشور را هم ممنوع کرد.

پیونگ یانگ ششمین آزمایش اتمی خود را در تاریخ ۳ سپتامبر انجام داده بود.

ابتدا قرار بود صدور نفت به کره شمالی هم شامل تحریم‌های سازمان ملل بشود. اما به این دلیل که چین مهم‌ترین صادرکننده نفت به کره شمالی‌ست، تحریم صدور نفت به کره شمالی را وتو می‌کند.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن پرتاب موشک بالستیک از سوی پیونگ‌یانگ را محکوم کرده و از جامعه جهانی خواسته است یک‌صدا با اقدامات «تحریک آمیز» کره شمالی مقابله کنند.

روز گذشته اتحادیه اروپا نیز تحریم‌های خود علیه کره شمالی را تشدید کرد. شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد که طبق الزامات مصوبه شورای امنیت سازمان ملل، دیگر به شهروندان کره شمالی مجوز کار در اتحادیه اروپا داده نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.