ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر کره شمالی: می‌خواهیم آمریکایی‌ها دیگر جرأت سخن‌گفتن از گزینه نظامی را نداشته باشند

رهبر کره شمالی می‌گوید که علی‌رغم تحریم‌های سخت برنامه هسته‌ای این کشور تقریباً تکمیل شده است. آمریکا اما تأکید کرده که گزینه نظامی را مدنظر دارد و صبرش به سر رسیده است.

کره شمالی می‌گوید که به دنبال رسیدن به «توازن» در قدرت نظامی با ایالات متحده است. واشنگتن اما پس از آخرین آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ گفته بود که گزینه نظامی برای مقابله با آنچه «تهدید» کره شمالی می‌خواند، وجود دارد.

رهبر كره شمالی می‌گوید به دنبال توازن نیرو با آمریکا است

خبرگزاری دولتی کره شمالی شنبه، ۱۶ سپتامبر سخنان کیم جونگ اون، رهبر این کشور را مخابره کرد که گفته است: «هدف نهایی ما رسیدن به توازن واقعی نیرو با ایالات متحده است تا حاکمان آن دیگر جرأت سخن‌گفتن از گزینه نظامی را نداشته باشند.»

این خبرگزاری رهبر کره شمالی را در حال تماشای پرتاب موشک بالستیک میان‌بردی نشان می‌دهد که جمعه پرتاب شد و با عبور از روی بخشی از ژاپن در اقیانوس آرام فرود آمد.

کیم جونگ اون با اشاره به این آزمایش موشکی گفته که «کارآمدی رزمی و اطمینان‌بخش بودن موشک هواسونگ‌ـ‌۱۲ به طور کامل به تأیید رسیده است.» او مدعی شده که کره شمالی «علی رغم تحریم‌ها و حصرهای بی‌انتهای ابرقدرت‌های شووینیست‌»، به هدف تکمیل‌کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای تقریباً دست یافته است.

کره شمالی در ماه گذشته ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و مدعی شد که می‌تواند بمب هیدروژنی آزمایش‌شده را بر موشک‌های بالستیک خود سوار کند. پیونگ‌یانگ در این مدت دو بار به پرتاب موشک از فراز آسمان ژاپن دست زد.

موشک هواسونگ‌ـ‍۱۲ که کیم جونگ اون خبر تکمیل آزمایش‌ها بر آن را داده، ۱۴ آوریل ۲۰۱۷ در رژه جشن‌های سالروز تولد بنیانگذار این کشور، کیم ایل‌ـ‌سونگ رونمایی شد. این موشک از نوع بالستیک میان‌برد است و سامانه‌های پرتابی آن متحرک هستند.

گفته می‌شود که برد نهایی این موشک بین ۳۷۰۰ تا ۶۰۰۰ کیلومتر است. موشک‌های قاره‌پیما بردی بیش از ۵۵۰۰ کیلومتر دارند.

هواسونگ‌ـ‌۱۲ می‌تواند جزیره گوام، محل استقرار پایگاه‌های دریایی و هوایی ارتش آمریکا را هدف قرار دهد.

اینفوگرافی موشک‌های بالستیک کره شمالی - برای بزرگ‌شدن تصویر روی آن کلیک کنید

واکنش آمریکا

پیش از آنکه کیم جونگ اون هدفش را بیرون‌رفتن گزینه نظامی از ادبیات سیاستمداران آمریکایی اعلام کند، هنری مک‌مستر، مشاور ارشد امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که صبر این کشور در قبال برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی سر آمده است.

مک‌مستر با لحنی هشدارآمیز «آنانی را که درباره عدم وجود گزینه نظامی سخن گفته‌اند» خطاب قرار داد و گفت: «گزینه نظامی وجود دارد.»

دونالد ترامپ، ریاست‌جمهوری آمریکا نیز در جمع نظامیان به انتقاد از آخرین آزمایش موشکی کره شمالی پرداخت و گفت: «ما از مردم‌مان، ملت‌هایمان و تمدن‌مان در برابر کسانی که جرأت تهدیدکردن شیوه زندگی ما را به خود می‌دهند، دفاع خواهیم کرد. در برابر کشورهایی همچون کره شمالی که بار دیگر نفرتش از همسایگان و سرتاسر جامعه جهانی را نشان داده است.»

او که به مناسبت هفتادمین سالگرد تشکیل نیروی هوایی ایالات متحده سخنرانی می‌کرد، مدعی شد که «امروز پس از دیدن توانایی‌ها و تعهد شما بیش از همیشه مطمئنم که گزینه‌های ما در برابر خطر کره شمالی هم کارساز هستند و هم منکوب‌کننده.»

محکومیت دوباره پیونگ‌یانگ در جلسه شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث و بررسی درباره پرتاب موشک بالستیک از سوی پیونگ یانگ، به درخواست ژاپن و ایالات متحده آمریکا نشست فوق‌العاده دیگری را جمعه‌شب برگزار کرد.

شورای امنیت در این نشست آخرین آزمایش موشکی کره شمالی را به طور یکپارچه محکوم کرد.

واسیلی نبنزیا، فرستاده روسیه در سازمان ملل علی‌رغم حمایت از محکومیت کره شمالی، نسبت به شکست اقدامات شورای امنیت در بازداشتن پیونگ‌یانگ از برنامه‌های موشکی و هسته‌ای انتقاد کرد.

او همچنین اظهارات رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا درباره کوتاهی چین و روسیه در این مسئله را به نقد کشید.

این جلسه چهار روز پس از اعمال شدیدترین تحریم‌های شورای امنیت علیه کره شمالی برگزار می‌شد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • bijan

      با آرزوی روزی که به قلدری و سیطره آمریکا در جهان پایان داده شود.