ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد توسلی سومین دبیرکل نهضت آزادی ایران شد

محمد توسلی، نخستین شهردار تهران پس از انقلاب و رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران جانشین ابراهیم یزدی، دبیرکل درگذشته این حزب شده است.

محمد توسلی، رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران جانشین ابراهیم یزدی، دبیرکل درگذشته این حزب شده است.

محمد توسلی دبیر نهضت آزادی شد

هاشم صباغیان، نایب‌رئیس شورای مرکزی نهضت آزادی ۲۵ شهریورماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که توسلی در اردیبهشت‌ماه برای جانشینی ابراهیم یزدی انتخاب شده بود.

ابراهیم یزدی شامگاه ۶ شهریور در سن ۸۶ سالگی در بیمارستانی در شهر ازمیر ترکیه درگذشت.

در اطلاعیه صباغیان آمده است که «شورای مرکزی نهضت آزادی ایران، با توجه به وخامت حال ابراهیم یزدی و شرایط خاص با نظر و حضور ایشان در جلسه مورخ ۱۳۹۶/۲/۱۴، طی مصوبه‌ای به اجماع، جناب آقای مهندس محمد توسلی از اعضای دیرین نهضت آزادی ایران و از مدیران بعد از انقلاب را با توجه به سوابق و توانایی‌هایشان، به عنوان "دبیرکل نهضت آزادی ایران" برگزید تا پس از عمر طبیعی دبیرکل فقید، این مسئولیت را برعهده گیرند.»

محمد توسلی نخستین شهردار تهران پس از انقلاب مردمی ۱۳۵۷ است. او پیش از پیروزی انقلاب مسئول تبلیغات ستادهای راهپیمایی و ستاد استقبال از روح‌الله خمینی، رهبر پیشین حکومت ایران در بازگشت از تبعید بود.

توسلی را همچنین مبتکر نام «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» برای شبه‌نظامیان تشکیل‌شده از بسیج مردمی در اوایل دوره پس از پیروزی انقلاب می‌دانند.

توسلی متولد ۱۳۱۷ و در آستانه هشتادسالگی است. او پس از انقلاب تا کنون چندین‌بار دستگیر شده که آخرین مرتبه آن ۱۲ آبان ۱۳۹۰ و برای گذراندن محکومیت سه ساله در جریان اعتراض‌های مردمی به انتخابات ۱۳۸۸ بود.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.