ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش شدید آب دریاچه مجموعه ورزشی آزادی

برداشت بی‌رویه آب حتی به دریاچه مجموعه ورزشی آزادی نیز رحم نکرده و موجب کاهش شدید آب آن شده است.

برداشت بی‌رویه آب حتی به دریاچه مجموعه ورزشی آزادی نیز رحم نکرده و موجب کاهش شدید آب آن شده است.

کاهش شدید آب دریاچه مجموعه ورزشی آزادی

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داده است که برای آبیاری اراضی مجموعه آزادی در چند روز اخیر دو پمپ بزرگ از دریاچه آزادی آب برداشت کرده و به دلیل یکی نبودن ورودی و خروجی،  آب این دریاچه به شدت کاهش پیدا کرده و سطح آن پایین رفته‌ است.

همچنین به‌دلیل گرمای تابستان میزان تبخیر آب دریاچه آزادی نیز بسیار زیاد بوده و مجموعه این عوامل این نگرانی را ایجاد کرده که دریاچه آزادی نتواند در پاییز و زمستان به سطح مطلوب خود بازگردد و حتی امسال و سال‌های آینده با مشکل مواجه شود.

در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی ورزشکاران رشته‌های قایقرانی از جمله کایاک، کانو، رویینگ، کاناپلو، کانو کانادایی، اسکی روی آب و دراگون بوت تمرین می‌کنند.

ایسنا افزوده است که اولین پیامد کم شدن آب دریاچه آزادی با مشکل مواجه شدن تمرینات تیم ملی قایقرانی ایران بوده است و ملی‌پوشان قایقرانی تنها چند لاین تمرین در اختیار دارند.

این گزارش می‌افزاید که در ادامه این روند لاین‌های تمرین به‌مرور کمتر شده و ممکن است حتی قایقی نتواند وارد دریاچه آزادی شود.

دریاچه مجموعه ورزشی آزادی ۲۲۰ هزار متر مربع مساحت و گنجایش ۶۰۰ هزار متر مکعب آب را دارد، عمق متوسط آن چهار متر، طول آن ۱۲۰۰ متر و عرض آن ۱۸۰ متر است.

مجموعه ورزشی آزادی تهران بزرگترین مجموعه ورزشی ایران است که جهت برگزاری بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ (۱۳۵۳) ساخته شد و در دهم شهریور همان سال گشایش یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.