ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقرار نیروهای امنیتی در کرکوک برای جلوگیری از درگیری‌های قومی

در اثر تیراندازی از سوی مخالفان برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان دست‌کم یک نفر کشته و یک نفر مجروح شدند. نیروهای امنیتی رفت و آمد در سطح شهر را زیر نظر گرفته‌اند.

شامگاه گذشته برای جلوگیری از درگیری‌های قومی بر سر برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان نیروهای امنیتی در شهر کرکوک در شمال عراق مستقر شدند. در اثر تیراندازی از سوی مخالفان برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان دست‌کم یک نفر کشته و یک نفر مجروح شدند.

نمایی از شهر کرکوک

شورای استانی کرکوک در جلسه‌ای که سه‌شنبه ۲۹ اوت برگزار شد، شرکت در همه‌پرسی استقلال کردستان را به تصویب رساند. ترکمان‌ها و عرب‌ها جلسه شورای استانی کرکوک را تحریم کرده بودند. ٢۶ کرسى از ۴۴ کرسى شورای استانی کرکوک در دست کردهاست. از این میان ۲۳ نفر از اعضا به برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان که قرار است ۲۵ سپتامبر سال جاری برگزار شود رأی دادند. پارلمان عراق، و دیوان عالی قانون اساسی عراق جدایی کردستان از این کشور را ممنوع اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری روداو گزارش داده که شامگاه گذشته چند موتورسوار با در دست داشتن پرچم اقلیم کردستان به طرقداری از همه‌پرسی استقلال در شهر حرکت می‌کردند که از دفتر سیاسی ترکمانان به سوی موتورسواران شلیک شد. در این تیراندازی دست‌کم یک نفر کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز در حادثه دیگری، به سرنشینان چند خودرو که پرچم کردستان را حمل می‌کردند و خواهان برگزاری همه‌پرسی استقلال بودند، تیراندازی شد. این تیراندازی هنگامی اتفاق می‌افتاد که خودروها از مقابل دفتر سیاسی ترک‌ها عبور می‌کردند. در این تیراندازی یک ترکمان کشته شد.

رویترز گزارش داده که برای تأمین امنیت و جلوگیری از درگیری‌های قومی، پلیس در سراسر شهر کرکوک مستقر شده و رفت و آمد شهروندان را زیر نظر گرفته است.

ارتش ترکیه روز گذشته رزمایشی را در گذرگاه مرزی هابور آغاز کرده است. در این رزمایش ۱۰۰ خودروی زرهی، از جمله چند سامانه پرتاب موشکی از روی خودرو شرکت دارند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل روز گذشته در بیانیه‌ای از رهبران اقلیم کردستان خواست برگزاری همه‌پرسی استقلال را متوقف کنند. جمعه گذشته پارلمان کردستان عراق بعد از دو سال وقفه جلسه‌ای تشکیل داد و به برگزاری همه‌‌پرسی استقلال کردستان رأی داد. حزب گوران پارلمان را تحریم کرده بود. در همایش بزرگی که در اربیل برگزار شد، مسعود بارزانی یک بار دیگر به تأکید اعلام کرد که همه‌پرسی استقلال کردستان به تعویق نمی‌‌افتد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.