ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفان مسلح اسد عملیات بزرگی را در حما آغاز کردند

تحریرالشام و چند گروه مسلح دیگر توافق آستانه را به رسمیت نمی‌شناسند. آن‌ها در حما که یکی از مناطق کاهش تنش است، با ارتش سوریه درگیر شده‌اند.

مخالفان مسلح حکومت اسد در شمال حما توافق آتش‌بس آستانه را نقض کردند. این عملیات از مارس سال جاری تاکنون وسیع‌ترین عملیات نظامی مخالفان مسلح حکومت اسد در سوریه است.

مخالفان مسلح اسد عملیات بزرگی را در حما آغاز کردند (عکس: آرشیو)

در ششمین مذاکرات صلح آستانه، مخالفان مسلح حکومت اسد، نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه شش سند را به امضاء رساندند که بر اساس آن در استان‌های ادلب، حمص، لاذقیه، حما و در غوطه شرقی مناطق کاهش تنش برقرار می‌شود. تحریرالشام این توافق را به رسمیت نشناخته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داده که تحریرالشام همراه با چند گروه مسلح دیگر از مخالفان بشار اسد در عملیاتی که ظاهراً به دقت طراحی شده است، به روستاهای حومه حما که تحت کنترل دولت بشار اسد است حمله کرده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید جنگنده‌های شکاری ارتش سوریه مواضع شورشیان را بمباران می‌کنند و شورشیان هم با حملات سنگین توپخانه مواضع ارتش سوریه در اطراف حما را هدف قرار داده‌اند. یک گروه مسلح از مخالفان اسد که به ترکیه نزدیک است و گروهی که ظاهراً از ارتش آزاد سوریه منشعب شده، با تحریرالشام در این عملیات بزرگ مشارکت دارند.

شورشیان مسلح مخالف اسد در آوریل سال جاری به چند کیلومتری شهر حما رسیده بودند، اما ارتش سوریه موفق شد آن‌ها را عقب براند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی شامگاه گذشته در دیدار و گفت‌وگو با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در نیویورک خاطرنشان کرده است که تهران، مسکو و آنکارا در حال پیش بردن مذاکرات صلح سوریه‌اند.

روحانی به دبیرکل سازمان ملل گفته است برای حل مشکلات منطقه می‌بایست به دنبال راه حل‌های سیاسی بود.

نخستین بار ۵ مه ۲۰۱۷  توافق ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه به اجرا گذاشته شد. مناطق کاهش تنش تاکنون در استان‌های لاذقیه، حلب و حما با بیش از یک میلیون نفر ایجاد شده است.

روسیه در حال حاضر، تا رسیدن به توافق آتش‌بس دائم نیروهایی از پلیس نظامی خود را در تعدادی از مناطق کاهش تنش مستقر کرده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده است که عربستان سعودی از توافق آستانه حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.