ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز سال تحصیلی و کودکان بازمانده از تحصیل

در آغاز سال تحصیلی بسیاری از کودکان ایرانی به دلیل فقر به گروه بازماندگان از تحصیل می‌پیوندند. پای صحبت چند نفر از این کودکان بنشینیم.

شنبه اول مهر مدارس باز می‌شود و کودکان و نوجوانان به مدرسه می‌روند. اما در همان حال بسیاری از کودکان و نوجوانان ایرانی به دلیل فقر به گروه بازماندگان از تحصیل می‌پیوندند. با چند نفر از این کودکان در این گزارش آشنا می‌شویم:

«بازمانده از تحصیل» به افراد هفت تا ۱۶ساله گفته می‌شود که سن آن ها از سن ورود به مدرسه گذشته و به مدرسه مراجعه نکرده‌اند یا پس از گذراندن یک یا چند سال تحصیلی مدرسه را ترک کرده‌اند. آمار دقیقی از این گروه از کودکان و نوجوانان در دست نیست.

در گزارش سال ۹۰ مرکز پژوهش های مجلس گفته شده بود: «بیش از سه میلیون و ۵۰۰ کودک بین ۶ تا ۱۷ ساله از تحصیل بازمانده‌اند که یا اصلاً به مدرسه نرفته‌اند یا در طول سال های تحصیلی به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند.»

بر اساس همین گزارش بیش از ۶۰ درصد از کل جمعیت بالای ۶ سال ایران، تحصیلاتی حداکثر در حد دوره راهنمایی و ابتدایی دارند و ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از ایرانیان کاملاً بی سوادند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.