ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ ایران به سخنان نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل

رایزن نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در پاسخ به سخنان روز سه‌شنبه نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل گفت اسرائیل نمی‌تواند «دستان خون‌آلود خود را با پوشیدن دستکش سفید مخفی کند».

حسین ملکی، رایزن نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در پاسخ به سخنان روز سه‌شنبه بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل گفت اسرائیل نمی‌تواند «دستان خون‌آلود خود را با پوشیدن دستکش سفید مخفی کند».

حسین ملکی گفته است که نتانیاهو تلاش کرد تا اذهان را در مورد توافق هسته‌ای مشوش کند و اسرائیل مخالف توسل به دیپلماسی بوده و فقط از جنگ و درگیری حمایت می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل سه‌شنبه ۲۸ شهریور / ۱۹ سپتامبر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد و گفت که توافق هسته‌ای با ایران یا باید درست شود و یا از بین برود. او نتیجه برجام را پیوستن ایران به جامعه بین‌المللی ندانست و گفت «ایران کشورهای دیگر را یکی پس از دیگری می‌بلعد.»

رایزن نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در پاسخ به این سخنان، اسرائیل را «عوام‌فریب»، «اشغالگر» و «متجاوز» خوانده و گفته است این کشور که خود سلاح هسته‌ای دارد «جهان را درباره منع اشاعه هسته‌ای موعظه می‌کند» و برنامه هسته‌ای ایران را خطرناک توصیف می‌کند، در حالی‌که به‌گفته او آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ماهیت صلح‌آمیز آن را بارها تأیید کرده است.

او گفته است اسرائیل فعالیت هسته‌ای خود را تحت پادمان‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار نمی‌دهد و از اجرای ده‌ها قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل و «حدود ۱۰۰ قطعنامه شورای امنیت و نیز تعداد زیادی از قطعنامه‌های دیگر نهادهای سازمان ملل» سر باز زده است.

حسین ملکی همچنین اسرائیل را «نماد اصلی تروریسم دولتی» توصیف کرده و افزوده است که اسرائیل از گروه «دولت اسلامی» (داعش) حمایت نظامی و تسلیحاتی می‌کند و «فکر می‌کند می تواند دستان خون‌آلود خود را با پوشیدن دستکش سفید مخفی کند.»

نتانیاهو سیاست جمهوری اسلامی مبنی بر نابودی اسرائیل را مورد حمله قرار داده و گفته بود «تا زمانی که ایران به دنبال نابودی اسرائیل باشد، دشمن بدتر از اسرائیل نخواهد داشت.» رایزن نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اما درباره سیاست نابودی اسرائیل چیزی نگفت.

نخست‌وزیر اسرائیل در روزهای اخیر انتقادهای خود را از ایران بیش از پیش کرده است. اسرائیل قصد دارد یا توافق هسته‌ای با ایران را تغییر دهد و یا کاری کند که کنار گذاشته شود. همین موضع را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیش گرفته است.

اسرائیل همچنین از آن بیم دارد که با شکست داعش در منطقه خاورمیانه، حضور ایران در سوریه و منطقه تقویت شود.

ایران از رژیم بشار اسد در سوریه پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.