ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نهمین روز اعتصاب غذای حمزه درویش در زندان رجایی شهر

حمزه درویش، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج که ۱۶ شهریورماه پس از ۲۸ روز به اعتصاب غذای خود پایان داده بود، بار دیگر از ۲۰ شهریورماه اعتصاب غذای خود را از سر گرفته و با شرایط جسمانی نامناسب در نهمین روز اعتصاب غذاست.

حمزه درویش، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج که ۱۶ شهریورماه پس از ۲۸ روز به اعتصاب غذای خود پایان داده بود، بار دیگر از ۲۰ شهریورماه اعتصاب غذای خود را از سر گرفته و با شرایط جسمانی نامناسب در نهتمین روز اعتصاب غذاست.

زندان گوهردشت (رجایی شهر). عکس: آرشیو

یک منبع نردیک به خانواده درویش به خبرگزاری هرانا گفته که حمزه روز سه شنبه ۱۴ شهریورماه در بیست و هشتمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود با یکی از معاونان زندان ملاقات کرده و با وعده مساعد این مسوول مبنی بر پیگیری مشکلاتش به اعتصابش پایان داده بود، با این حال پس از چهار روز در شرایطی که کماکان از ضعف جسمانی رنج می‌برد و به خاطر اعتصاب اول ۱۱ کیلوگرم کاهش وزن داشته است دوباره اعتصابش را از سر گرفته است. به گفته این منبع، حمزه در روزهای منتهی به پایان اعتصاب اولش حتی قادر به راه رفتن نبود و با ویلچر جابه جا می‌شد.

حمزه درویش، زندانی ۲۴ ساله اهل تالش مدعی شده  که در سال ۹۳ نیروهای داعش با فریب، او را به ترکیه کشانده و سپس به سوریه منتقل کرده اند. بر اساس این ادعا، او مدتی را در زندان داعش بوده و سپس به ایران فرار کرده و خود را به نیروهای امنیتی معرفی کرده است. حمزه درویش مدتی با قید ضمانت آزاد بوده و به شغل پرورش بلدرچین پرداخته اما مدتی پیش به صورت غیرمنتظره بازداشت و به تحمل ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

یش‌تر یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی  گفته بود که حمزه بیماری جدی روانی دارد و باید هر چه سریع‌تر به یک مرکز درمانی منتقل شود.

او مدتی قبل، در نامه ای خطاب به افکار عمومی نوشته بود: «من جوانی ۲۴ ساله بودم قربانی یک جنایت شدم. طبق کدام قانون و کدام منطق و کدام وجدان کسی که قربانی شده را مجازات باید کرد؟ اکنون از سازمان عفو بین الملل و نهادها و سازمانهای حقوق بشری و تمام وجدان‌های بیدار می‌خواهم ندای مظلومیت و بی گناهی من را بشنوند و از آنها خواهانم تا در راستای احقاق حقوق حقه من تمام تلاش‌شان را به کار گیرند.»

این زندانی در روزهای اخیر حکم تایید نهایی مجازات صادره را دریافت کرده است. اعتراض او به حکم در نظر گرفته نشده و با توجه به محکومیت ۱۸ سال حبس تعزیری با احتساب ماده ۱۳۴، باید مدت ۱۵ سال در زندان بماند.

گزارش شده که وضعیت این جوان در زندان رجایی شهر کرج به حدی وخیم شده است که عملا قادر به همزیستی با سایرین و انجام امور اولیه خود در زندان نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.