ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا از شورای امنیت خواست بحران میانمار را پایان دهد

معاون رئیس جمهور آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواست «هرچه سریع‌تر، اقدامات مؤثری» انجام دهد که خشونت‌ها علیه مسلمانان روهنگیا پایان یابد.

دولت آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است «هرچه سریع‌تر، اقدامات مؤثری» برای پایان دادن به بحران میانمار را انجام دهد.

گروهی از آوارگان مسلمان در بنگلادش

در شورای امنیت سازمان ملل مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا ارتش میانمار را متهم کرد که در پاسخ به حملات «ارتش آزادی‌بخش آراکانِ روهینگیا» به چند پاسگاه پلیس در استان راخین، با آتش زدن دهکده‌های مسلمان‌نشین دست به عملیاتی «وحشیانه» زده است.

پنس یک بار دیگر به تأکید از ارتش میانمار خواست به خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان روهنگیا پایان دهد و راه را به این ترتیب بر مذاکرات دیپلماتیک برای حل بحران هموار کند.

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: «رئیس جمهور ترامپ و من از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم اقدامات سریع و مؤثری را برای حل بحران میانمار انجام دهد، امیدی در دل‌ها ایجاد کند و به کمک مسلمانان میانمار در این سختی‌ها بشتابد.»

از آغاز درگیری‌ها در ۲۵ اوت شورای امنیت سازمان ملل تاکنون دو بار پشت درهای بسته برای بررسی بحران میانمار تشکیل جلسه داده است.

معاون رئیس جمهور آمریکا در دومین نشست شورای امنیت سازمان ملل  برای بررسی بحران میانمار گفت: «اگر خشونت‌ها، چنانکه عدالت اقتضا می‌کند متوقف نشود، بحران عمیق‌تر می‌شود و نفرت و اغتشاشی به وجود می‌آید که برای چند دهه زندگی چند نسل را تحت تأثیر قرار می‌دهد.»

سخنان معاون رئیس جمهور آمریکا از آغاز خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان روهنگیا تاکنون بیانگر صریح‌ترین نظر دولت آمریکا در بحران میانمار است. سازمان ملل متحد گزارش داده است که در اثر خشونت‌ها در استان راخین بیش از ۴۰۰ هزار مسلمان از روی زمین‌هاشان کنده و آواره شده‌اند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز گذشته گفته بود عملیات ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمان روهنگیا مصداق «نسل‌کشی» است.

آنگ سان‌سوچی، رهبر میانمار سه‌شنبه ۱۹ سپتامبر برای نخستین بار از زمان وقوع خشونت‌ها در استان راخین در سخنانی که از تلویزیون پخش شد نقض حقوق اقلیت مسلمان میانمار را محکوم کرد و وعده داد که آوارگان مسلمان می‌توانند بر سر زمین‌هایشان برگردند اما نه همه آنان.

سازمان عفو بین‌الملل سخنان آنگ سان سوچی را مأیوس‌کننده خواند و گفت او مانند کبک سرش را زیر برف فروبرده  و درباره نقش ارتش عامدانه سکوت کرده است.

آنگ سان سوچی در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نکرد. فن تیو، معاون او در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که بحران کاهش پیدا کرده است. او گفت ارتش میانمار فقط به خشونت‌های اقلیت مسلمان روهنگیا واکنش نشان داده است.

فن تیو از جامعه جهانی برای کمک‌هایش به میانمار تشکر کرد و گفت که در وهله نخست امدادرسانی به آوارگان در اولویت است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای از حکومت میانمار خواستند به خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان روهنگیا پایان دهد.

سازمان ملل گفته است در جهان هیچ اقلیت قومی به اندازه اقلیت مسلمان روهنگیا تحت آزار و تعقیب قرار ندارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.