ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس قوه قضائیه: ایران در برجام باقی نماند

صادق لاریجانی بعد از دیدار با رهبر جمهوری اسلامی و با تکیه بر سخنان خامنه‌ای گفته است لازم نیست که ایران در هر حال در توافق‌نامه هسته‌ای باقی بماند.

اعضای مجلس خبرگان و از جمله صادق لاریجانی پنجشنبه ۳۰ شهریور  به دیدار رهبر جمهوری اسلامی رفتند. رئیس قوه قضائیه بعد از این دیدار با تکیه بر سخنان علی خامنه‌ای گفته است لازم نیست که ایران در هر حال در توافق‌نامه هسته‌ای باقی بماند.

صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی لاریجانی بعد از دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر جمهوری اسلامی گفته است:

«جمهوری اسلامی ایران در برابر نقض برجام از جانب امریکا حتماً​ عکس‌العمل قاطع خواهد داشت. شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی و نهادهای نظارتی بر اجرای برجام باید پاسخ قاطعی به امریکا بدهند. رهبر انقلاب راه را روشن کردند ایشان به صراحت فرموده‌اند که عکس العمل قاطعی خواهیم داشت. معنی ندارد که جمهوری اسلامی ایران که با معیاری معقول برجام را پذیرفته است بخواهد در هر حالی در این قرارداد باقی بماند.»

علی خامنه‌ای در دیدارش با اعضای مجلس خبرگان در انتقاد از مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی گفته است:

«اشکالی که نسبت به مذاکرات هسته‌ای داشته و داریم و مکرر نیز در جلسات با مسئولان مطرح کردیم این است که مذاکره اشکالی نداشت اما باید در این مذاکره مراقبت و دقت لازم انجام می‌گرفت تا اینگونه نباشد که هر غلطی که طرف مقابل انجام بدهد، نقض برجام محسوب نشود اما هر اقدام ایران، نقض برجام محسوب شود.»

یکی از موارد مورد مناقشه محدودیت سانتریفوژهای ایران است. دولت ترامپ خواهان توافق دیگری با ایران است که تعداد سانتریفوژهای ایران در درازمدت محدود بماند، چنانکه ایران هرگز نتواند به اورانیوم غنی‌شده بیش از ۳۰۰ کیلوگرم دسترسی داشته باشد. فرانسه پیشنهاد داده که بعد از سال ۲۰۲۵ در مذاکره با ایران مکمل‌هایی به برجام اضافه شود. ایران اما مذاکره مجدد را رد کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.