ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ در آستانه صدور فرمان مهاجرتی جدید

مهلت ۹۰ روزه دستور اجرایی منع سفر ترامپ برای شهروندان شش کشور عمدتاً مسلمان یکشنبه به پایان می‌رسد. واشنگتن به زودی محدودیت‌های«سخت‌گیرانه» جدیدی را مقرر می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده به فکر صدور دستور جدیدی برای تمدید محدودیت‌ شهروندان برخی کشورها برای ورود به آمریکا است.

ترامپ محدودیت‌های جدیدی برای شهروندان برخی کشورها جهت ورود به آمریکا وضع می‌کند

تاریخ ۹۰ روزه پیاده‌سازی دستور منع سفر برای شهروندان شش کشور عمدتاً مسلمان یکشنبه ۲۴ سپتامبر، به پایان می‌رسد. روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز جمعه ۲۲ سپتامبر/ ۳۱ شهریور، گزارش داد که ترامپ در حال بررسی جایگزین‌کردن محدودیت‌های شدید برای شهروندان برخی کشورها به جای این دستور اجرایی است.

خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از مقام‌های آمریکایی از امکان صدور دستور اجرایی جدیدی خبر داد. بر اساس این گزارش، مایلز تیلور، یکی از مشاوران امنیت داخلی کاخ سفید به ترامپ اقداماتی را پیشنهاد کرده که به گفته او «سختگیرانه» هستند و شامل محدودیت‌ سفر و دشوارترشدن بررسی امنیتی متقاضیان ویزا از برخی کشورهای خاص هستند.

هنوز از جزئیات این محدودیت‌های جدید گزارشی منتشر نشده، اما این محدودیت‌ها بر کشورهایی اعمال می‌شود که به باور ترامپ در مبارزه با تهدید «تروریسم» موفق یا جدی نبوده‌اند. دلیلی مشابه با دستور اجرایی پیشین رئیس‌جمهوری آمریکا برای ممنوعیت ورود شهروندان ایران، یمن، سوریه، سودان، سومالی و لیبی.

از نیمه‌شب پنج‌شنبه ۲۹ ژوئن / ۸ تیر در آمریکا اجرای فرمان بحث‌برانگیز ترامپ در مورد اتباع شش کشور مسلمان آغاز شد. بر اساس این دستور، شهروندان شش کشور عمدتاً مسلمان اجازه نداشتند برای ۹۰ روز به آمریکا سفر کنند؛ مگر کسانی که در آمریکا «خویشاوند نزدیک» دارند و یا «روابط حرفه‌ای و کاری» دارند می‌توانند به این کشور سفر کنند.

این مدت برای پناهجویان این کشورها ۱۲۰ روز مقرر شد.

    پیش از آن، ایالت‌های ماساچوست، نیویورک و واشنگتن با فرمان مهاجرتی ترامپ مخالفت کرده بودند. صدور این فرمان که به «منع مسلمانان» شهرت یافت، با اعتراض گسترده فعالان مدنی و حقوق بشر ایالات متحده، از جمله سازمان‌های دفاع از حقوق مهاجران و پناهندگان رویارو شد. سران کشورهای اروپایی نیز با آن مخالفت کردند.

    در ژوئن ۲۰۱۷ در پی نتیجه نگرفتن دولت ترامپ از دادگاه‌های فدرال، پرونده به دیوان عالی ارجاع داده شد. ترامپ از دادگاه خواسته بود که فوراً فرمان منع سفر را تأیید کند.

    اعتراض به فرمان مهاجرتی ترامپ - تصویر آرشیوی

    دیوان عالی آمریکا دوشنبه ۲۶ ژوئن / ۵ تیر اعلام کرد که فرمان مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا در مورد اتباع شش کشور مسلمان که در آمریکا دارای پیوندی نیستند قابل اجراست.

    اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، از مخالفان سرسخت فرمان اجرایی پیشین ترامپ نسبت به صدور فرمان جدید نیز هشدار داد. به گفته این نهاد حقوق بشری، «به نظر می‌رسد که دولت ترامپ در حال تلاش برای عمل دوباره به یک وعده انتخاباتی ناقض قانون اساسی، یعنی ممنوعیت سفر مسلمانان به ایالات متحده است.»

    ترامپ خود هفته گذشته پس از انفجار ناموفق یک بمب دست‌ساز در متروی لندن توئیت کرده بود که «منع سفارت به ایالات متحده باید بسیار گسترده‌تر و سختگیرانه‌تر و مشخص‌تر باشد».

    قرار است جزئیات دستور اجرایی جدید دونالد ترامپ طی همین تعطیلات آخر هفته مشخص شود. هنوز مشخص نیست که آیا تمام شش کشوری که پیش از این در دستور منع سفر ترامپ ذکر شده بودند شامل محدودیت‌های جدید خواهند بود یا خیر.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.