ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اشغال ساختمان تئاتر سرشناس «فوکلس‌ بونه» در برلین

جمعی از فعالان هنری‌ـ‌سیاسی ساختمان فولکس بونه، یکی از مشهورترین تئاترهای آلمان را در برلین اشغال کردند. آنها می‌گویند این تئاتر از این پس به صورت خودآیین اداره می‌شود.

جمعی از فعالان هنری‌ـ‌ سیاسی در برلین ساختمان فولکس بونه، یکی از مشهورترین تئاترهای آلمان را اشغال کردند.

فولکس بونه برلین در اشغال فعالان هنری سیاسی

این فعالان عصر جمعه ۲۲ سپتامبر، در بیانیه‌ای اشغال فولکس بونه را اعلام کردند.

آنگلا ریشتر، کارگردان تئاتر در توئیتر خود اعلام کرد که اشغال‌کنندگان فولکس بونه آن را «ملک مردم» اعلام کرده‌اند.

— Angela Richter (@AngelaRichter_) September 22, 2017

ابتکار عمل اصلی این اشغال اعتراضی را یک کالکتیو هنری به نام «داست تو گلیتر» (Dust to Glitter) برعهده دارند. روزنامه تاگس‌اشپیگل برلین به نقل از آنها نوشته که «ما آزادسازی این مکان هنری و خودمدیریتی متعاقب آن را اعلام می‌کنیم و آن را کنشی سیاسی می‌دانیم. شهر تئاتر است و تئاتر، شهر.»

فولکس بونه که تحت‌اللفظی به معنای «تئاتر مردم» است، در اوایل قرن بیستم پایه‌گذاری شد. شعار اصلی این تئاتر که بر سر در آن نقش بست، چنین بود: «هنر برای مردم.»

کارگردان‌های مشهور بزرگ آلمانی، از جمله ماکس راینهارد و اروین پیسکاتور در این تئاتر به اجرا پرداخته‌اند. آخرین کارگردان بزرگ فولکس‌ بونه «فرانک کاستروف» بود که چند ماه پیش مسئولیت خود را به کریس درکون سپرد. درکون مدیر پیشین گالری «تیت مدرن» لندن است.

انتخاب او جنجال‌های زیادی به همراه داشت. ورود او باعث شده بود تا هنرمندان فولکس بونه نگران اجرای مقررات کاری نولیبرال و انتخاب سبکی هنری همچون تیت مدرن شوند.

اشغال‌کنندگان فولکس‌ بونه نیز علیه او شعار دادند.

فولکس بونه به اجرای نمایش‌های آزمون‌گرانه و جنجالی از سوی کارگردان‌های عموماً چپگرا شهره است. این تیاتر را «هیجان‌انگیزترین صحنه نمایش آلمان» می‌خوانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.