ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همه‌پرسی استقلال کردستان عراق آغاز شد

پرسش این است: جدایی از عراق – آری یا نه؟ساکنان اقلیم کردستان پای صندوق‌های رأی رفتند. انتظار می‌رود ۲۴ ساعت بعد نتیجه همه‌پرسی اعلام شود.

صبح دوشنبه ۲۵ سپتامبر ساکنان اقلیم کردستان‌ برای شرکت در همه‌پرسی جدایی کردستان از عراق پای صندوق‌های رأی رفتند. همه‌پرسی در طول روز ادامه دارد. پیش‌بینی شده است که بیش از ۹۸ درصد از کردهای عراقی که در کشورهای خارجی  زندگی می‌کنند به جدایی کردستان از عراق رأی دهند.

برگه‌ همه‌پرسی استقلال کردستان

کارزار تبلیغاتی برای همه‌پرسی استقلال کردستان جمعه گذشته در غیاب احزاب بزرگی مانند حزب گوران که با برگزاری همه‌پرسی مخالف است به پایان رسید.

خبرگزاری روداو گزارش داده است که نخستین نتایج همه‌پرسی استقلال کردستان سه‌شنبه ۲۶ سپتامبر حدود ساعت ۱۸ به وقت محلی اعلام شود.

— Vahid Samadi (@VahidSamadi1) 25. September 2017

در اقلیم کردستان و مناطق مورد مناقشه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند. در این مناطق ۲.۰۶۵ شعبه اخذ رأی به مدت ۱۰ ساعت فعالیت می‌کنند.

برگه‌های همه‌پرسی استقلال کردستان به زبان‌های ترکی، ترکمانی، عربی و آسوری‌ست. شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی به این پرسش پاسخ می‌دهند: آیا مایل‌اید منطقه کردستان و مناطق کردنشین خارج از اقلیم، دولتی مستقل باشد؟ آری؟ یا نه؟

اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب، سازمان ملل، ترکیه، ایران و عراق و همچنین ایالات متحده آمریکا با برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان مخالفت کرده‌اند. اسرائیل اما خواهان برگزاری این همه‌پرسی‌ست.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.