ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده زمینی سپاه: عناصر ضدانقلاب در منطقه رزمایش غرب کشور حضور داشتند

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران رزمایش محرم را که توسط گردان حمزه سپاه در منطقه اشنویه برگزار شد موفقیت‌آمیز خواند و گفت چون «عناصر ضدانقلاب» در اطراف این منطقه حضور داشتند این رزمایش برگزار شد.

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران رزمایش محرم را که توسط گردان حمزه سپاه در منطقه اشنویه برگزار شد موفقیت‌آمیز خواند و گفت چون «عناصر ضدانقلاب» در اطراف این منطقه حضور داشتند این رزمایش برگزار شد.

مانور نظامی محرم

پاکپور گفت سپاه پاسداران با برگزاری این رزمایش به تمامی اهداف خود همچون هماهنگی بالگردی با نیرو‌های توپخانه دست یافته‌ است.

رزمایش محرم چهارشنبه ۲۹ شهریور در منطقه اشنویه آغاز شد، از شنبه یکم مهر وارد مرحله نهایی شد و روز یکشبه ۲ مهر به پایان رسید.

ویژگی این رزمایش آن بود که در آستانه همه‌پرسی استقلال کردستان در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شد. جمهوری اسلامی ایران با این همه‌پرسی مخالف است و با اعلام برگزاری آن مرزهای هوایی خود را به روی اقلیم کردستان بسته است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه می‌گوید پیام این مانور نظامی برای مردم منطقه، «اقتدار نیروهای مسلح» بود.

پاکپور گفت منطقه‌ای که رزمایش در آن برگزار شد از زمان اوایل انقلاب محل فعالیت مخالفان مسلح بوده و تا سال ۹۰ نیز این منطقه در دست آن‌ها قرار داشته اما بعد از دست آن‌ها خارج شده است.

محمد پاکپور افزود: «بعضی از عناصر ضدانقلاب در حواشی و در ارتفاعات این مناطق حضور داشته و بر اساس آن این حملات در منطقه اجرا شده است.»

در پی بسته شدن مرزهای هوایی ایران با اقلیم کردستان عراق و برگزاری رزمایش سپاه، ارتش جمهوری اسلامی نیز مرحله سوم رزمایش موسوم به «حیدر کرار» را در منطقه پرویزخان در قصر شیرین استان کرمانشاه آغاز کرد. تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد نیروی زمینی ارتش موسوم به نوهد این رزمایش یک هفته‌ای را برگزار می‌کنند.

نیروی زمینی ارتش گفته است که این رزمایش در ادامه رزمایش‌هایی است که از دو سال پیش در این منطقه برگزار می‌شود.

روز یکشنبه گزارش‌هایی مبنی بر گلوله‌باران برخی از روستاهاى مرزى اقليم كردستان عراق توسط توپخانه ایران منتشر شد اما محمدعلی آسودی، مشاور نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه، انتشار چنین خبرهایی را «شیطنت رسانه‌های غربی برای به حاشیه بردن رزمایش سپاه» دانست.

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم خودگردان کردستان در نشست خبری روز گذشته خود از تیراندازی‌ها در منطقه مرزی ایران و اقلیم کردستان خبر داده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه در پی تحولات منطقه گفته است که حاضر هستند در مورد سرنوشت کردها در سوریه گفتگو کنند. این اظهارات ساعتی پس از پایان رفراندم باشور کردستان صورت گرفته است ولید معلم که با شبکه خبری راشاتودی روسیه سخن گفته، اظهار داشته که کردها در سوریه به دنبال نوعی خودمختاری هستند و این قابل گفتگو و مذاکره است. وی گفته است دمشق می‌تواند در این باره با آن‌ها گفتگو کند. این اظهارات بی‌سابقه وزیر امور خارجه سوریه درحالی‌ست که سوریه نه تنها هرگز به درخواست کردها برای قبول نظام مدیریتی‌شان پاسخ نداده، بلکه اخیراً به‌صورت مستقیم حملاتی را با کمک روسیه به مواضع آن‌ها نیز انجام داده‌اند. با برگزاری رفراندم استقلال اقلیم کردستان و جشن و پایکوبی کردها در روژهلات کردستان، هم‌چنین اعلام حمایت فدراسیون دمکراتیک شمال سوریه و روژاوا از این رفراندم و تأکید بر باز بودن مرزهای روژاوا به‌روی باشور کردستان، به احتمال زیاد وضعیت موجود نشان از مرحله‌ای نوین در تاریخ کردها محسوب می‌شود که می‌تواند سرعت اتحاد دمکراتیک تمامی بخش‌های کردستان را تسریع بخشد. مسئولان روژاوا و فدراسیون دمکراتیک شمال سوریه هنوز واکنشی به این پیشنهاد ولید معلم نشان نداده‌اند اما باتوجه به شرایط موجود و هم‌چنین سیاست‌های انکارگرایانه رژیم سوریه در قبال کردها، بعید به‌نظر می‌رسد که کردها پاسخ مثبتی به این ادعای رژیم سوریه بدهند. وزیر امور خارجه سوریه هم‌چنین در مورد همکاری جدید ایران، روسیه و ترکیه در مورد سرنوشت استان ادلب نیز آن را "آزمودن ترکیه" عنوان کرده است. این درحالی‌ست که این توافق چهارجانبه، از سوی این کشورها برای جلوگیری از پیشرفت کردها در شمال سوریه طرح‌ریزی شده است.