ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرونده «قاتل ستایش قریشی» به دادسرای اجرای احکام رفت

رییس کل دادگستری استان تهران خبر داد حکم متهم پرونده ستایش قریشی توسط دیوان عالی کشور قطعی شده است.

رییس کل دادگستری استان تهران خبر داد حکم متهم پرونده ستایش قریشی از سوی دیوان عالی کشور تایید و قطعی شده است.

تصویری از متهم

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، غلامحسین اسماعیلی، رییس کل دادگستری استان تهران با اعلام این خبر گفته است: «اولیای دم تقاضای اجرای حکم را کرده‌ و فرایند استیذان (اجازه خواستن) مربوط به اجرای حکم نیز انجام و به دادسرای مجری حکم ابلاغ شده است.»

به این ترتیب به گفته اسماعیلی با تدابیری که از سوی دادسرای مجری حکم اتخاذ خواهد شد، زمان اجرای حکم مشخص می‌شود.

به گفته او متهم یک محکومیت به قصاص و یک محکومیت به اعدام دارد که حتی در صورت رضایت اولیای دم مجازات اعدام این فرد به قوت خود باقی است.

متهم این پرونده که در رسانه‌ها امیر معرفی شده است، ۲۱ فروردین سال گذشته، در سن ۱۷ سالگی، ستایش، دختر شش ساله همسایه افغانستانی خود را در روستای خیرآباد ورامین ربوده و پس از آزار جنسی، او را به قتل رسانده است و سعی کرده بدن او را با اسید از بین ببرد.

امیر پس از دستگیری به کانون اصلاح و تربیت منتقل شد. او در نهایت در دی ماه سال گذشته در جلسه غیرعلنی دادگاه رسیدگی به این پرونده به دو بار اعدام محکوم شد.

او به علاوه به پرداخت «ارش البکاره» و «جنایت بر میت» نیز محکوم شده است.

قتل ستایش و میزان خشونتی که در این قتل اعمال شده بود، توجه و همدلی بسیاری از مردم را برانگیخت. این در حالی است که درجات گوناگون خشونت در ایران در مناطق حاشیه‌نشین صورت می‌گیرد.

مهر ماه سال گذشته، یک فعال حقوق کودک که به‌خاطر حساسیت‌های موجود در ایران مایل نبود نامش ذکر شود، به زمانه گفته بود: «برای کسانی که از وضعیت چنین مناطقی خبر دارند یا آنجا کار می‌کنند، این میزان خشونت چندان عجیب نیست. اسیدپاشی یا شیوه‌های قتل خیلی عجیب‌ و غریب‌، چیز رایجی است.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.