ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زنگنه: برخی تغییرات در توافق‌نامه اوپک ضروری است

در حالی‌که ایران، نیجریه و لیبی در اوپک از کاهش تولید نفت خود معاف‌اند، وزیر نفت ایران می‌گوید نیجریه و لیبی هم باید در کاهش تولید نفت به حساب آیند.

وزیر نفت ایران می‌گوید توافق‌نامه ساماندهی تولید نفت در اوپک به‌شکل رضایت‌بخشی رعایت شده اما اگر امضاکنندگان آن بخواهند بازار نفت را متعادل کنند، برخی تغییرات ضروری است.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران

به‌گزارش رویترز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر کشورهای غیرعضو آن تصمیم گرفتند که تولید نفت خود را به ۱,۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند این توافق از روز یکم ژانویه ۲۰۱۷ به‌اجرا گذاشته شد و تا ۳۱ مارس ۲۰۱۸ نیز تمدید شد.

بر این اساس قیمت نفت خام در سه ماه گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران روز دوشنبه ۳ مهر گفت: «توافق‌نامه اوپک به‌طور کلی رعایت شده است، با این حال برخی از تغییرات ضروری است.»

زنگنه در توضیح این تغییرات افزود: «اولاً همه امضاکنندگان باید صددرصد با توافق کاهش تولید نفت خود را تطبیق دهند. دوماً سطح تولید نفت نیجریه و لیبی نیز باید حساب شود.»

لیبی و نیجریه هر دو عضو اوپک‌اند اما به‌دلیل شرایط جنگی در این دو کشور از اجرای توافق‌نامه معاف هستند.

ایران نیز همچون این دو کشور می‌تواند تولید نفت خود را کمی افزایش دهد تا سهم قبلی خود در بازار پیش از اعمال تحریم‌های بین‌المللی را به‌دست آورد.

در همین حال، ایران قصد خود را برای حفظ صادرات نفت خام تا حدود ۲,۶ میلیون بشکه در روز برای بقیه سال اعلام کرده است.

در ماه‌های گذشته افزایش ۱۰ درصدی تولید نفت آمریکا موجب کاهش قیمت نفت در جهان شده بود. آمریکا به توافق اوپک پایبند نیست.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۷ تولید نفت خام در این کشور در مجموع به ۴۶۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که ۸۰ هزار بشکه بیشتر از تولید نفت خام در آمریکا تا دسامبر ۲۰۱۶ است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.