ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع مردم در مقابل وزارت کار برای درخواست آزادی فوری رضا شهابی

کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری در گزارشی از تجمع امروز برای آزادی رضا شهابی نوشته است هنگامی که ماموران اطلاعاتی از اجتماع‌کنندگان عکس و فیلم می‌گرفتند، حاضران خطاب به آن‌ها فریاد زدند: «اون دوربینو رها کن/ از کارگر دفاع کن.»

صبح روز دوشنبه سوم مهر، گروهی از فعالان کارگری و دانشجویی، فعالان صنفی معلمان و بازنشستگان و ...، در مقابل وزارت کار واقع در خیابان آزادی تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی فوری رضا شهابی شدند.

این تجمع به فراخوان سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برگزار شد.

رضا شهابی، عضو هیات مدیره این سندیکا، روز ۱۸ مرداد بار دیگر زندانی شده و همزمان اعلام اعتصاب غذا کرده است. گفته می شود وضع جسمی او خطرناک است و ممکن است هر لحظه اتفاق غیرقابل جبرانی برای او بیفتند.

اجتماع روز دوشنبه سوم مهر ماه مقابل وزارت کار و سر داده شدن شعار برای آزادی رضا شهابی

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه پیش از برگزاری این تجمع نامه‌ای به وزیر کار نوشته و از او خواسته بود به دلیل مسئولیتی که «در دفاع از فعالیت صنفی و سندیکایی کارگران» بر عهده دارد، برای آزادی رضا شهابی اقدام کند.

فهرست اسامی صدها فعال مدنی که خواستار آزادی فوری رضا شهابی شده‌اند، ضمیمه این نامه بود.

شرکت‌کنندگان در تجمع امروز هم پلاکاردهایی در حمایت از رضا شهابی در دست داشتند. بر یکی از این پلاکاردها نوشته شده بود: آزادی شهابی خواسته فوری ماست ...

معترضان همچنین در حمایت از آزادی تشکل، حمایت از خواست‌های کارگران آذراب و هپکو و علیه سیاست‌های وزارت کار شعارهایی سر دادند و خواستار استعفای علی ربیعی، وزیر کار شدند.

کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری در گزارشی از این تجمع نوشته است هنگامی که ماموران اطلاعاتی از اجتماع‌کنندگان عکس و فیلم می‌گرفتند، حاضران خطاب به آن‌ها فریاد زدند: «اون دوربینو رها کن/ از کارگردفاع کن.»

رضا شهابی که در پی اعتصاب غذا برای ادامه معالجه در خارج از زندان آزاد شده بود، با تهدید به ضبط ملک وثیقه‌گذار و برای گذراندن سه ماه محکومیت بار دیگر به زندان فراخوانده شد اما روز ۱۸ مرداد پس از مراجعه به زندان رجایی شهر (گوهردشت)، در حالی که حکم آزادی در پرونده‌اش بود، زندانی شد.

شهابی از روز ورود دوباره به زندان گوهردشت در اعتراض به اقدامات فراقانونی قوه قضاییه اعتصاب غذای تر کرد و قصد دارد در صورتی که حکم آزادی او صادر نشود از روز پنجم مهر دست به اعتصاب غذای خشک بزند.

در این باره بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.