ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام آمادگی سازمان ملل برای برگزاری انتخابات در ليبی

<p>سازمان ملل متحد برای برگزاری انتخابات آينده ليبی اعلام آمادگی کرده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش يورونيوز، يان مارتين، فرستاده ويژه بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل متحد پس از ديدار از طرابلس و گفت گو با مقامات شورای انتقالی ليبی، در يک نشست خبری در نيويورک گفت: &laquo;نخستين وظيفه تصميم&zwnj;گيری در مورد سيستم برگزاری انتخابات مستقل و با ثبات است. اين کميسيون انتخاباتی مطمئناً بايد احترام بسياری برای استقلال و تمايمت ارضی ليبی قائل باشد و البته بتواند انتخابات خوبی را به ثبت برساند.&raquo;<br /> يان مارتين همچنين افزود با توجه به اينکه هيچ انتخاباتی را در طول دهه&zwnj;های گذشته در ليبی برگزار نشده، اين کشور با مشکلات بسياری مواجه خواهد بود.</p> <p>معمر قذافی که در سال ۱۹۶۹ و پس از يک کودتا در ليبی به قدرت رسيد در طول ۴۲ سال حکومت بر اين کشور هيچ انتخاباتی برگزار نکرد. <br /> پيشتر مصطفی عبدالجليل، رئيس شورای ملی انتقالی ليبی گفته بود در اين کشور در هشت&zwnj;ماه آينده انتخابات برگزار خواهد شد.</p> <blockquote> <p>يان مارتين، فرستاده ويژه بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل متحد به لیبی: با توجه به اينکه هيچ انتخاباتی را در طول دهه&zwnj;های گذشته در ليبی برگزار نشده، اين کشور با مشکلات بسياری مواجه خواهد بود</p> </blockquote> <p>وی افزوده بود:&zwnj; &laquo;ما تا هشت&zwnj;ماه آينده انتخابات رياست&zwnj;جمهوری و پارلمانی را برگزار خواهيم کرد. می&zwnj;خواهيم دولتی دموکراتيک و قانون اساسی عادلانه در کشور داشته باشيم.&raquo;<br /> در همين حال جمعه القماطی، نماينده شورای ملی انتقالی ليبی در بريتانيا نيز گفته انتخابات شورای موسسان در ليبی در هشت ماه آينده برگزار خواهد شد و بعد از آن طی ۲۰ ماه انتخابات پارلمانی و رياست&zwnj;جمهوری برگزار می&zwnj;شود.<br /> وی افزوده: &laquo;ما نقشه راه خود را در دوره انتقالی طی ۲۰ ماه ترسيم کرديم. شورای ملی انتقالی ليبی امور کشور را قبل از آن که پارلمان تشکيل شود به مدت هشت ماه مديريت می&zwnj;کند.&raquo;<br /> شورای ملی انتقالی ليبی متشکل از ۴۰ عضو است که مسئولان پیشین دولت قذافی نيز در آن حضور دارند.<br /> روند انتقال قدرت در حالی از سوی دولت موقتی ليبی دنبال می&zwnj;شود که هنوز از سرنوشت و محل پنهان شدن معمر قذافی، رهبر فراری ليبی خبر دقيقی در دست نيست.<br /> با اين حال سه&zwnj;شنبه ششم سپتامبر ۲۰۱۱ (۱۵ شهريور ۱۳۹۰) موسی ابراهيم، سخنگوی قذافی به تلويزيون &laquo;الرأی&raquo; سوريه گفته قذافی در &laquo;سلامتی کامل&raquo; به&zwnj;سر می&zwnj;برد.<br /> همچنین انيس شريف، سخنگوی فرماندهی شورای ملی انتقالی ليبی اعلام کرده قذافی در حومه شهر &laquo;سرت&raquo; پنهان شده است.<br /> وی افزوده: &laquo;قذافی در چند کيلومتری جنوب شهر سرت پنهان شده و دائماً محل خود را تغيير می&zwnj;دهد.&raquo;<br /> شهر سرت که در ۴۵۰ کيلومتری طرابلس قرار دارد، زادگاه قذافی است.<br /> </p>

سازمان ملل متحد برای برگزاری انتخابات آينده ليبی اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش يورونيوز، يان مارتين، فرستاده ويژه بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل متحد پس از ديدار از طرابلس و گفت گو با مقامات شورای انتقالی ليبی، در يک نشست خبری در نيويورک گفت: «نخستين وظيفه تصميم‌گيری در مورد سيستم برگزاری انتخابات مستقل و با ثبات است. اين کميسيون انتخاباتی مطمئناً بايد احترام بسياری برای استقلال و تمايمت ارضی ليبی قائل باشد و البته بتواند انتخابات خوبی را به ثبت برساند.»
يان مارتين همچنين افزود با توجه به اينکه هيچ انتخاباتی را در طول دهه‌های گذشته در ليبی برگزار نشده، اين کشور با مشکلات بسياری مواجه خواهد بود.

معمر قذافی که در سال ۱۹۶۹ و پس از يک کودتا در ليبی به قدرت رسيد در طول ۴۲ سال حکومت بر اين کشور هيچ انتخاباتی برگزار نکرد.
پيشتر مصطفی عبدالجليل، رئيس شورای ملی انتقالی ليبی گفته بود در اين کشور در هشت‌ماه آينده انتخابات برگزار خواهد شد.

يان مارتين، فرستاده ويژه بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل متحد به لیبی: با توجه به اينکه هيچ انتخاباتی را در طول دهه‌های گذشته در ليبی برگزار نشده، اين کشور با مشکلات بسياری مواجه خواهد بود

وی افزوده بود:‌ «ما تا هشت‌ماه آينده انتخابات رياست‌جمهوری و پارلمانی را برگزار خواهيم کرد. می‌خواهيم دولتی دموکراتيک و قانون اساسی عادلانه در کشور داشته باشيم.»
در همين حال جمعه القماطی، نماينده شورای ملی انتقالی ليبی در بريتانيا نيز گفته انتخابات شورای موسسان در ليبی در هشت ماه آينده برگزار خواهد شد و بعد از آن طی ۲۰ ماه انتخابات پارلمانی و رياست‌جمهوری برگزار می‌شود.
وی افزوده: «ما نقشه راه خود را در دوره انتقالی طی ۲۰ ماه ترسيم کرديم. شورای ملی انتقالی ليبی امور کشور را قبل از آن که پارلمان تشکيل شود به مدت هشت ماه مديريت می‌کند.»
شورای ملی انتقالی ليبی متشکل از ۴۰ عضو است که مسئولان پیشین دولت قذافی نيز در آن حضور دارند.
روند انتقال قدرت در حالی از سوی دولت موقتی ليبی دنبال می‌شود که هنوز از سرنوشت و محل پنهان شدن معمر قذافی، رهبر فراری ليبی خبر دقيقی در دست نيست.
با اين حال سه‌شنبه ششم سپتامبر ۲۰۱۱ (۱۵ شهريور ۱۳۹۰) موسی ابراهيم، سخنگوی قذافی به تلويزيون «الرأی» سوريه گفته قذافی در «سلامتی کامل» به‌سر می‌برد.
همچنین انيس شريف، سخنگوی فرماندهی شورای ملی انتقالی ليبی اعلام کرده قذافی در حومه شهر «سرت» پنهان شده است.
وی افزوده: «قذافی در چند کيلومتری جنوب شهر سرت پنهان شده و دائماً محل خود را تغيير می‌دهد.»
شهر سرت که در ۴۵۰ کيلومتری طرابلس قرار دارد، زادگاه قذافی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.