ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«واشنگتن می‌خواهد بحران کره را به‌شکل دیپلماتیک حل کند»

وزیر دفاع آمریکا می‌گوید ایالات متحده در پی راه حل دیپلماتیک برای حل تنش‌های فزاینده با کره شمالی است. چین می‌گوید بحران کره راه حل نظامی ندارد.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در آخرین اظهارنظر خود درباره بحران شبه‌جزیره کره گفته است که ایالات متحده خواهان حل تنش فزاینده با کره شمالی به‌شکل دیپلماتیک است.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در دهلی نو

به‌گزارش رویترز، جیمز ماتیس که به هندوستان سفر کرده، در یک نشست رسانه‌ای در دهلی نو گفت: «هدف ما این است که [مسئله کره را] به‌شکل دیپلماتیک حل کنیم.»

وزیر دفاع آمریکا افزود: «ما توانایی‌های خود را برای مقابله با خطرناک‌ترین تهدیدات کره شمالی حفظ می‌کنیم، اما همچنین از دیپلمات‌های خود می‌خواهیم که این مسئله را تا زمانی که ممکن است در سطح دیپلماتیک حفظ کنند.»

ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی روز گذشته، دوشنبه ۲۵ سپتامبر / ۳ مهر گفته بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا علیه کره شمالی اعلام جنگ کرده و این کشور حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ می‌داند.

وزیر خارجه کره شمالی یکی از این اقدامات را سرنگون کردن بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا در صورت نقض حریم هوایی پیونگ‌یانگ دانسته بود.

روز دوشنبه همچنین از شبکه تلویزیونی کره شمالی ویدیویی منتشر شد که نشان می‌داد چگونه جنگنده‌‌های شکاری اف ۳۵ و بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا توسط موشک‌های زمین به هوای کره شمالی نابود می‌شوند.

پیش از این، دونالد ترامپ در سخنان سه‌شنبه هفته گذشته‌اش در سازمان ملل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خوانده و این کشور را به «نابودی کامل» در صورت خطرآفرینی برای منافع آمریکا و متحدانش تهدید کرده بود. در واکنش به نطق رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، رهبر کره شمالی گفته بود به نظر او دونالد ترامپ از نظر روانی نامتعادل است و به اختلال مشاعر دچار شده. کیم گفت ترامپ را با «آتش» بر سر جایش می‌نشاند.

چین: جنگ در شبه‌جزیره کره برنده‌ای ندارد

در پی این جدل‌های لفظی بین آمریکا و کره شمالی، چین روز سه‌شنبه ۲۶ سپتامبر / ۴ مهر گفت که جنگ در شبه‌جزیره کره هیچ برنده‌ای نخواهد داشت.

لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، گفته است که پکن امیدوار است سیاستمداران آمریکایی و کره شمالی متوجه شوند که استفاده از ابزار نظامی هیچ‌گاه امکان‌پذیر نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین از تشدید جنگ لفظی بین آمریکا و کره شمالی ابراز نگرانی کرد.

جیمز ماتیس شامگاه روز گذشته، دوشنبه ۲۵ سپتامبر / ۳ مهر وارد هند شد. هدف از سفر وزیر دفاع آمریکا به هند تقویت روابط نظامی ایالات متحده با این کشور، به‌منظور محدود کردن تقویت قدرت چین در این منطقه است.

این نخستین بار است که یکی از مقامات بلندپایه دولت ترامپ به هند سفر می‌کند.

شامگاه دوشنبه ۱۱ سپتامبر / ۲۰ شهریور اعضای شورای امنیت سازمان ملل در یک اجلاس فوق‌العاده در واکنش به برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی، صنعت نساجی کره شمالی را تحریم و صدور ویزای کار برای کارگران این کشور را ممنوع اعلام کردند. قرار بود صدور نفت به کره شمالی هم تحریم شود که به دلیل مخالفت چین، به تعویق افتاد. جمهوری خلق چین هر سال چهار میلیون بشکه نفت خام به کره شمالی صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.