ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حادثه تونل چری: اداره کار از شروع پروژه خبر نداشته

تونل چری روز ۲۸ شهریور ریزش کرد که این حادثه به مرگ سه کارگر و مصدومیت پنج کارگر دیگر انجامید. مدیرکل اداره کار استان چهارمحال و بختیاری گفته است پیمانکار زمان آغاز پروژه را به اداره کار خبر نداده بوده.

پروژه احداث تونل کوهرنگ واقع در گردنه چری، بدون اطلاع وزارت کار آغاز شده بود. این تونل روز ۲۸ شهریور ریزش کرد که این حادثه به مرگ سه کارگر و مصدومیت پنج کارگر دیگر انجامید. 

مدیرکل اداره کار استان چهارمحال و بختیاری گفته است پیمانکار زمان آغاز پروژه را به اداره کار خبر نداده.

تونل فروریخته چری

بعدازظهر روز ۲۸ شهریور، کارگران در داخل تونل گردنه چری در منطقه کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری در حال آرماتور بندی بودند که سقف تونل ریزش کرد.

پس از این حادثه، کسی تا مدت‌ها برای به کمک کارگرانی که زیر آوار محبوس شده بودند نرفت. یک کارگر نجات‌یافته از حادثه به خبرنگاران گفته است کسی برای کمک نیامده بود و همکارانش روی دست‌های او جان داده‌اند.

حالا عباس جزایری، مدیرکل اداره کار استان چهارمحال و بختیاری گفته است ریزش کوه موجب تخریب دیوارهای بتنی مسیر احداث تونل و زیر آوار ماندن کارگران شده است. 

او گفته است: «در زمان ریزش کوه، تونل هنوز احداث نشده بود و کارگاه تازه دو روز بود کار خود را شروع کرده بود.»

به گفته جزایری، بر اساس قانون کار «پیمانکاران و کارفرمایان موظف هستند نقشه کار و زمان آغاز پروژه را به اداره کار اطلاع دهند» اما پیمانکار این پروژه به قانون عمل نکرده و از این رو اداره کار از آغاز به کار پروژه بی‌اطلاع بوده است.

این مقام مسئول در عین حال تاکید کرده است تنها فصل مناسب برای آغاز این پروژه تابستان بوده: «البته پیش بینی‌های لازم همانند احداث ستون‌های آهنی انجام شده بود اما با این حال حجم بالای آوار ناشی از ریزش کوه، جان کارگران را گرفت.»

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.