ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه: فقط ۷۰ دانشجوی ضعیف در دوره دکتری پذیرش شده‌اند

علیرضا مظفری، معاون آموزشی دانشگاه ارومیه گفته است ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری این دانشگاه  ۴۰۷ نفر بوده است و هیچ موردی خارج از ظرفیت پذیرش نشده است. ---------- به گفته این مقام مسئول، پیش از این موضوع برخی از گروه‌های آموزشی می‌خواستند دانشجویانی که امتیاز کمتر ۳۰ دارند را پذیرش نکنند، اما با این اشتباه، دانشجویانی که حدنصاب نمره را آورده بودند، جذب شده اند و ظرفیت دکتری دانشگاه ارومیه پر شده است. مظفری گفته است از ۴۰۷ دانشجو، فقط ۱۵۰ دانشجوی دکتری امتیاز ۳۰ به پایین دارند. به گفته او، اکثر دانشجویان پذیرش شده در حد انتظار گروه‌ها هستند و از آن ۱۵۰ نفر هم تعداد بسیاری جذب پردیس دانشگاهی ارومیه شده اند که امتیاز آن پایین است: «بنابراین در کل حدود ۷۰ نفر از دانشجویان پذیرش شده در دانشگاه ارومیه در مقطع دکتری از حداقل مدنظر این دانشگاه پایین‌تر هستند.» او همچنین گفته است دانشگاه ارومیه کیفیت خود را برای این ۷۰ دانشجوی ضعیف پایین نخواهد آورد: «برخی از گروه‌ها برای این دانشجویان یک ترم واحدهای جبرانی و تقویتی برگزار می‌کنند تا آنها ضعف خود را جبران کنند.»

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه در واکنش به پذیرش غیرمجاز دانشجوی دکتری در دانشگاه ارومیه گفت که این دانشگاه پذیرش خارج از ظرفیت نداشته ‌است.

به گفته علیرضا مظفری، مشکل کار این بوده: کارشناس آموزشی که اطلاعات دانشجویان را در سایت سازمان سنجش وارد می‌کرده، حداقل امتیاز برای پذیرش دانشجو را در این سایت وارد نکرده است.

علیرضا مظفری، معاون آموزشی دانشگاه ارومیه

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، علیرضا مظفری گفته است این دانشگاه  ۴۰۷ نفر ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری داشته و هیچ موردی خارج از ظرفیت نبوده است.

به گفته مظفری، طبق دستورالعمل سازمان سنجش،‌ ضریب تاثیر دو آزمون تخصصی و عمومی دوره دکتری که توسط این سازمان برگزار شده، ۵۰ درصد بود و ۵۰ درصد امتیاز هم در اختیار دانشگاه بوده که با توجه به فعالیت‌های پژوهشی و مصاحبه دانشجویان به آنها داده شده است.

مظفری گفته است: «دانشگاه برای این ۵۰ درصد می‌توانست حداقلی تعیین کند؛ یعنی دانشگاه می‌توانست تصمیم بگیرد افرادی که امتیازشان زیر ۳۰ درصد بوده، پذیرش نکند. دانشگاه ارومیه هم حداقل امتیاز را ۳۰ تعیین کرده بوده، اما زمانی که باید اطلاعات مصاحبه‌ای و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه وارد سایت سازمان سنجش می‌شده، با اشتباه کارشناس آموزشی این ۳۰ درصد وارد نشده و سازمان سنجش تصور کرده دانشگاه ارومیه این حداقل را قائل نشده -مثل بسیاری از دانشگاه‌هایی که این طور عمل کرده بودند.»

به این ترتیب حداقل ضریب تاثیر دانشگاه ارومیه در سازمان سنجش صفر در نظر گرفته شده است و این اشتباه به این منجر شده که سازمان سنجش بر اساس رتبه و امتیازات دانشجویان، طبق ظرفیت اعلام شده این دانشگاه، دانشجویان را پذیرش و ظرفیت را پر کند.

به گفته این مقام مسئول، پیش از این موضوع برخی از گروه‌های آموزشی می‌خواستند دانشجویانی که امتیاز کمتر ۳۰ دارند را پذیرش نکنند، اما با این اشتباه، دانشجویانی که حدنصاب نمره را آورده بودند، جذب شده اند و ظرفیت دکتری دانشگاه ارومیه پر شده است.

مظفری گفته است از ۴۰۷ دانشجو، فقط ۱۵۰ دانشجوی دکتری امتیاز ۳۰ به پایین دارند. به گفته او، اکثر دانشجویان پذیرش شده در حد انتظار گروه‌ها هستند و از آن ۱۵۰ نفر هم تعداد بسیاری جذب پردیس دانشگاهی ارومیه شده اند که امتیاز آن پایین است: «بنابراین در کل حدود ۷۰ نفر از دانشجویان پذیرش شده در دانشگاه ارومیه در مقطع دکتری از حداقل مدنظر این دانشگاه پایین‌تر هستند.»

او همچنین گفته است دانشگاه ارومیه کیفیت خود را برای این ۷۰ دانشجوی ضعیف پایین نخواهد آورد: «برخی از گروه‌ها برای این دانشجویان یک ترم واحدهای جبرانی و تقویتی برگزار می‌کنند تا آنها ضعف خود را جبران کنند.»

در روزهای گذشته، مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، در رابطه با تخلف پذیرش غیرمجاز دانشجوی دکتری در دانشگاه ارومیه گفته بود در دانشگاه ارومیه برای پذیرش دانشجوی دوره دکتری اشتباهی رخ داده که با همکاری سازمان سنجش و مدیریت دانشگاه ارومیه این مساله در دست بررسی است.

  • بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.