ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«شمار مبتلایان به وبا در یمن تا پایان سال به یک میلیون نفر خواهد رسید»

صلیب سرخ جهانی شیوع بیماری وبا در یمن را «فاجعه» خواند و هشدار داد که تا پایان سال جاری میلادی شمار مبتلایان به این بیماری در یمن به یک میلیون نفر خواهد رسید.

صلیب سرخ جهانی شیوع بیماری وبا در یمن را «فاجعه» خواند و هشدار داد که تا پایان سال جاری میلادی شمار مبتلایان به این بیماری در یمن به یک میلیون نفر خواهد رسید.

تاکنون ۷۵۰ هزار نفر مبتلا به بیماری وبا در یمن شناسایی شده‌اند

به‌گزارش رویترز، الکساندر فیت، رئیس دفتر نمایندگی کمیته صلیب سرخ جهانی در یمن جمعه ۲۹ سپتامبر / ۷ مهر در یک نشست رسانه‌ای در ژنو ضمن اعلام این خبر گفت تاکنون ۷۵۰ هزار نفر مبتلا به بیماری وبا در یمن شناسایی شده‌اند و مرگ دو هزار و ۱۱۹ نفر بر اثر این بیماری ثبت شده است.

فیت از طرف‌های جنگ در یمن خواست تا اجازه دهند که فرودگاه صنعا برای تأمین تجهیزات دارویی و امدادی باز شود.

به‌دلیل جنگ حاکم بر یمن نظام بهداشتی این کشور از هم پاشیده و کمبود مواد غذایی و تجهیزات پزشکی نیز بر این مشکلات افزوده است.

به‌گفته سازمان ملل، تنها چند واحد پزشکی هنوز در یمن فعال هستند و دو سوم از جمعیت آن هیچ دسترسی‌ای به آب آشامیدنی ندارد.

افزون بر این، در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون نفر در چهار کشور یمن، سودان جنوبی، سومالی و نیجریه با خطر قحطی و «گرسنگی شدید تا حد مرگ» سر می‌کنند.

جنگ بین شبه‌نظامیان شیعه حوثی نزدیک به ایران و نیروهای دولتی یمن که از سوی ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی پشتیبانی می‌شوند تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر کشته بر جای گذاشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.