ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قوانین جدید عربستان برای زنان: حق فتوا، حمایت در برابر تعرض جنسی

طرحی در مجلس شورای عربستان به تصویب رسید که به موجب آن، فقهای زن همچون همتایان مرد حق صدور فتوا دارند. پادشاه عربستان دستور تدوین قانون مبارزه با تعرض جنسی را نیز صادر کرد.

حکومت عربستان سعودی پس از موافقت با رانندگی زنان این کشور قوانین جدید دیگری را در حمایت از آنها تصویب کرده است.

فقهای زن عربستان حق فتوا خواهند شد

مجلس شورای عربستان سعودی جمعه، هفتم مهر با ۱۰۷ رأی موافق، طرح «تعیین مفتی‌های زن» را تصویب کرد.

این طرح به ابتکار «سامیه بخاری»، یکی از اعضای مجلس شورای عربستان تهیه شد. بر اساس آن، زنان تحصیل‌کرده در رده‌های بالای فقه همچون مردان حق دادن فتوا خواهند داشت.

همچنین سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در دستور دیگری خواهان تدوین قانون حمایت از زنان در برابر تعرض جنسی شد. ملک سلمان به عبدالعزیز بن سعود بن نایف، وزیر کشور عربستان دستور داد تا طی ۶۰ روز این قانون را تدوین کند.

پادشاه عربستان سه‌شنبه گذشته در دستوری به وزیر کشور مجوز رانندگی زنان را صادر کرده بود.

پلیس دینی عربستان سعودی قانون تفکیک جنسیتی را به‌شدت کنترل می‌کند. در رستوران‌ها زنان به‌طور جداگانه غذا می‌خورند و مؤسسات دولتی متعدد، مانند بانک‌ها، درهای ویژه زنان دارند. اما قانونی درباره آزار و اذیت جنسی در این کشور وجود ندارد. در این زمینه در بیشتر موارد این زنان هستند که قربانی‌اند.

در سال ۲۰۱۴ پیش‌نویس قانونی برای جرم آزار و اذیت جنسی در عربستان سعودی رد شد. بیشتر نمایندگان مجلس گفته بودند چنین قانونی مشوق تعامل بیشتر بین زنان و مردان خواهد شد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • انسان

      با وجود داشتن خون آریایی در رگهای ایرانیان و یگانه بودن آنان در تاریخ بشریت و داشتن ۱۰ هزار سال تمدن و با هوش بودن و دارا بودن تعداد زیادی روشنفکر چپ و ملی و مذهبی‌و ملی-مذهبی و شیعی-ناسیونالیست و علامه دهر و سوپر لیبرال و غیره، معلوم نیست چرا اعراب بادیه نشین *** و شیر شتر خور و بیابانگرد و بی تمدن ،‌چنین دارند پیشرفت می کنند؟ ببخشید که این کامنت را به خط عربی نوشتم.