ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته‌شدن ۲۸ غیرنظامی و کودک در حملات هوایی اسد به مرز ادلب با ترکیه

دولت ترکیه اعلام کرده که بمباران‌های روسیه در ادلب به کشتار غیرنظامیان و شورشیان میانه‌رو انجامیده و نقض توافق سه‌جانبه بین آنکارا، تهران و مسکو است.

گروه «دید‌بان حقوق بشر سوریه» شنبه، ۳۰ سپتامبر اعلام کرد که حملات هوایی ارتش‌های سوریه و روسیه به ادلب در یک شب ۲۸ کشته بر جای گذاشته‌است.

کلاه‌سفیدها در حال جستجوی قربانیان زیر آواره بمباران در ادلب - منبع: afp

این حملات جمعه‌شب و در حوالی روستای آرماناز در چندکیلومتری مرز ترکیه رخ دادند. مسکو و دمشق ادعا می‌کنند که در حملات هوایی به ادلب تنها شبه‌نظامیان را هدف قرار می‌دهند و کشته‌شدن غیرنظامیان در این حمله‌ها را انکار می‌کنند.

دیده‌بان حقوق بشر از کشته‌شدن ۲۸ تن و گروه «دفاع مدنی» موسوم به کلاه‌سفیدها از مرگ ۲۶ تن بر اثر این بمباران‌ها خبر می‌دهند. چهار کودک در میان کشته‌شدگان هستند.

ادلب در دست گروه‌های مسلح مختلفی است که علیه ارتش سوریه و گاه علیه یکدیگر می‌جنگند.

نقض توافق ایران و روسیه و ترکیه

حملات هوایی به ادلب چند هفته است که ادامه دارد و پس از آن آغاز شد که مخالفان مسلح دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری در دمشق به مواضع ارتش در شمال غربی سوریه حمله کردند.

ترکیه نیز نیروهای خود را در مرز این کشور با ادلب مستقر کرده است. بخشی از گروه‌های مسلح اسلام‌گرا در ادلب از سوی آنکارا حمایت می‌شوند؛ گروه‌هایی که آنکارا آنها را «میانه‌رو» می‌خواند.

دولت ترکیه این هفته اعلام کرد که بمباران‌های روسیه در ادلب به کشتار غیرنظامیان و شورشیان میانه‌رو انجامیده و نقض توافق سه‌جانبه بین آنکارا، تهران و مسکو است.

ایران و روسیه و ترکیه به دنبال برقراری منطقه «کاهش تنش» در ادلب هستند. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفته است که بر اساس توافق به‌دست‌آمده ارتش این کشور نیروهای خود را در ادلب مستقر خواهد کرد.

مردادماه امسال «جبهه تحریر الشام» که پیش‌تر با نام «جبهه النصره»، زیرشاخه القاعده در سوریه شناخته می‌شد، کنترل بیشتر نقاط استان ادلب در شمال غرب سوریه را از چنگ رقیب «میانه‌روتر»، گروه «احرار شام» خارج کرد.

احرار الشام، یکی از گروه‌های اسلام‌گرای مخالف دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است که در سال ۲۰۱۱ با حمایت ترکیه و عربستان سعودی آغاز به فعالیت کرد و از متحدان ارتش آزاد سوریه به حساب می‌آید.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.