ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تقاضای اتحادیه میهنی از سیستانی برای صدور فتوا علیه جنگ

مسئول دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان گفت که «می‌خواهیم آیت الله سیستانی با صدور فتوایی هرگونه جنگ میان شیعیان و کُردها را حرام اعلام کند تا بدین ترتیب مانع از خونریزی در کشور شود.»

حزب اتحادیه میهنی کردستان از علی سیستانی، مرجع شیعیان عراق خواست تا برای جلوگیری از وقوع جنگ بر سر همه‌پرسی استقلال کردستان عراق فتوا صادر کند. دبیر پارمان کردستان عراق نیز از سمت خود استعفا داد.

ملا بختیار

ملا بختیار، مسئول دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی اقلیم کردستان شنبه ۳۰ سپتامبر / هشتم مهر گفت که «می‌خواهیم آیت الله سیستانی با صدور فتوایی هرگونه جنگ میان شیعیان و کُردها را حرام اعلام کند تا بدین ترتیب مانع از خونریزی در کشور شود.»

این خبر را روزنامه «الحیات» در حالی منتشر کرده است که آیت‌الله سیستانی دیروز در پیامی که از سوی نماینده او احمد صفی در نماز جمعه کربلا قرائت شد، با جدایی اقلیم کردستان از عراق مخالفت کرد.

حزب اتحادیه میهنی کردستان یکی از دو حزب حاکم در آنجا است. ریاست این حزب از زمان تأسیس تا کنون بر عهده جلال طالبانی بوده است.

ملا بختیار در عین حال به انتقاد از اقدامات و تهدیدهای دولت بغداد پرداخت و گفت که «مرجعیت عراق اجازه ندهد که بغداد با اعمال تحریم علیه اقلیم کردستان، شهروندان کُرد را گرسنه نگاه دارد.»

بغداد پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان تمهیدات سخت‌گیرانه‌ای را به اجرا گذاشت. پروازهای بین‌المللی فرودگاه‌های کردستان عراق متوقف شده و قرار است ارتش عراق در هماهنگی با نیروهای مسلح ایران و ترکیه مرزهای زمینی اقلیم کردستان را تحت کنترل بگیرد.

حشدالشعبی، شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران نیز پس از برگزاری همه‌پرسی آمادگی خود را برای دخالت نظامی در مناطق مورد مناقشه از جمله منطقه نفت‌خیز کرکوک اعلام کرده بودند.

همزمان به گزارش شبکه خبری «روداو»، فخرالدین قادر، دبیر پارلمان اقلیم کردستان در اعتراض به «به‌حاشیه‌راندن نقش نظارتی پارلمان عراق» شنبه استعفا داد.

پارلمان کردستان عراق بیش از دو سال است که به تعلیق درآمده.

قادر از اعضای گروه اسلامی کردستان (کومال) است.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.