ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت ایران به پرداخت ۶۳ میلیون دلار غرامت به زندانی سابق ایرانی‌ـ‌آمریکایی

یک دادگاه در واشنگتن، تهران را به خاطر آزار و اذیت امیر حکمتی در طی دوران زندان در ایران، به پرداخت ۶۳ میلیون دلار غرامت به او محکوم کرده است.

دادگاهی در آمریکا دولت ایران را به پرداخت غرامت به امیر حکمتی، زندانی سابق ایرانی‌ـ‌آمریکایی محکوم کرد.

ایران باید به امیر حکمتی میلیون‌ها دلار غرامت بپردازد

روزنامه «واشنگتن پست» شنبه، ۳۰ سپتامبر / هشتم مهر گزارش داد که یک دادگاه در واشنگتن، تهران را به خاطر آزار و اذیت امیر حکمتی در طی دوران زندان در ایران، به پرداخت ۶۳ میلیون دلار غرامت به او محکوم کرده است.

حکمتی در مرداد ۱۳۹۰ و به اتهام جاسوسی  برای آمریکا بازداشت و پس از آن در دادگاه بدوی به ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شد.

حکم او به طور مخفیانه با تغییر اتهام به «همکاری با ایالات متحده» به ۱۰ سال تغییر کرد، اما نهایتاً پس از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های ۱+۵ در ژانویه ۲۰۱۶ و به عنوان بخشی از توافق تبادل زندانیان بین تهران و واشنگتن همراه با چند شهروند دیگر آمریکایی زندانی در ایران آزاد شد.

خانواده او می‌گویند، حکمتی درحالی در ایران دستگیر شد که برای دیدن مادربزرگ خود به ایران سفرکرده بود. علی حکمتی، پدر امیر حکمتی گفته او «هرگز برای سازمان سیا کار نکرده است.»

تلویزیون دولتی ایران در آذرماه ۱۳۹۰ فیلمی از اعترافات امیر حکمتی پخش کرد و او را متهم کرد که با دریافت آموزش‌های خاص در پایگاه‌های آمریکا در عراق و افغانستان قصد داشته به به وزارت اطلاعات ایران نفوذ و از آن جاسوسی کند.

متهمان تحت فشار و به صورت اجباری به اعتراف در برابر دوربین‌های تلویزیون وادار می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.