ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محدودیت‌های جدید آمریکا علیه ایران به اتهام ناکامی در مبارزه با قاچاق انسان

افزودن ایران به فهرست کشورهای ناکام در مبارزه با قاچاق انسان گام دیگری برای جدایی هر چه بیشتر واشنگتن و تهران است. به ادعای آمریکا، استانداردهای حداقلی در مبارزه با قاچاق انسان رعایت نشده.

کاخ سفید با انتشار اعلامیه‌ای ایران را همراه با پنج کشور دیگر به کوتاهی در مبارزه با قاچاق انسان متهم کرد و نام آنها را به فهرست خود از چنین کشورهایی افزود. وزارت خارجه آمریکا تیرماه امسال در گزارش سالیانه خود ایران را متهم به عدم رعایت استانداردهای مبارزه با قاچاق انسان کرده بود.

جنگجویان افغانستانی تحت حمایت ایران در جنگ داخلی سوریه

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، ایالات متحده شنبه ۳۰ سپتامبر / هشتم مهر اعلام کرد که ایران، ونزوئلا، جمهوری خلق کنگو، گینه استوایی، سودان جنوبی و سودان را به فهرست کشورهای ناکام در مبارزه با قاچاق انسان افزوده است.

این گام دیگری برای جدایی هر چه بیشتر بین واشنگتن با تهران و کاراکاس است. کشورهایی که در این فهرست قرار دارند، به ادعای آمریکا استانداردهای حداقلی در مبارزه با قاچاق انسان را رعایت نکرده‌اند و با محدودیت‌های جدیدی در رابطه با ایالات متحده رویارو خواهند شد.

بر اساس قانونی که ۲۰۰۰ در ایالات متحده با نام «قانون حمایت از قربانیان قاچاق انسان» تصویب شد، این کشور باید از ارائه کمک‌های خارجی به کشورهای حاضر در فهرست کشورهای ناکام در مبارزه با پدیده قاچاق انسان، به جز در حیطه‌های انسان‌دوستانه و مرتبط با مناسبات تجاری خودداری کند.

تلاش برای قطع کمک‌های مالی بین‌المللی به ایران و روسیه و کره شمالی

کاخ سفید در اعلامیه‌اش به افزایش محدودیت‌ها بر کشورهایی که پیش از این در فهرست بودند، اشاره کرد. بدین‌ترتیب کشورهای کره شمالی، اریتره، روسیه و سوریه از داشتن برنامه‌های تبادل فرهنگی یا آموزشی با ایالات متحده محروم می‌شوند.

به علاوه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از مدیر آمریکایی صندوق بین‌المللی پول و مدیران آمریکایی دیگر صندوق‌های چندجانبه توسعه خواست تا در سال مالی ۲۰۱۸ علیه تمدید وام‌ها یا اعطای دیگر منابع مالی به کره شمالی، روسیه و ایران رأی بدهند.

سال مالی ۲۰۱۸ از یکشنبه اول اکتبر آغاز می‌شود.

سه کشور ایران، کره شمالی و روسیه چند ماه پیش در طرح کنگره آمریکا موسوم به «قانون مقابله با متخاصمان آمریکا از طریق تحریم» نیز کنار یکدیگر قرار گرفتند و با تحریم‌های جدیدی از سوی ایالات متحده مواجه شدند.

افزودن ایران و ونزوئلا به فهرست کشورهای ناکام در مبارزه با قاچاق انسان شش‌روز پس از تصویب محدودیت‌های مسافرتی برای شهروندان و مقام‌های این کشورها به آمریکا رخ می‌دهد. اگرچه محدودیت سفر ایرانیان به مراتب گسترده‌تر از محدودیت تصویب‌شده برای ونزوئلا است که تنها مقام‌های دولتی آن را هدف قرار داده.

اتهام‌ها علیه ایران

وزارت امور خارجه آمریکا تیرماه امسال در گزارش سالانه خود در مورد قاچاق انسان در کشورهای مختلف، دولت ایران را متهم کرده بود که استانداردهای مبارزه با قاچاق انسان را رعایت نمی‌کند. در این گزارش به استفاده دولت ایران و سپاه پاسداران از مردان افغانستانی مقیم ایران در جنگ سوریه توجه ویژه ای شده و از جمله آمده است:

«دولت ایران و سپاه با تهدید مهاجران و پناهندگان به بازداشت و بازگردانده شدن به افغانستان آنها را در تیپ های نظامی به خدمت می گیرد. در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، دولت ایران به شبه نظامیان عصائب اهل الحق که بنا بر گزارش‌ها اردوگاه های آموزشی برای دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان تشکیل داده اند نیرو داده که برخی از آنها ممکن است زیر ۱۸ سال داشته باشند.»

همچنین بنا بر این گزارش، برخی از زنان ایرانی که برای حمایت از خانواده‌هایشان در ایران مجبور به کارکردن هستند، به‌عنوان قربانیان قاچاق جنسی در معرض خطر قرار دارند. دختران ایرانی بین سنین ۱۳ و ۱۷ سال، توسط قاچاقچیان برای فروش در خارج از کشور برده می‌شوند. برخی از این دختران جوان تا پیش از رسیدن به سن کافی برای استفاده جنسی، به کار خانگی واداشته می‌شوند.

این گزارش افزوده است که تعداد موارد ازدواج «موقت» یا «کوتاه مدت»، از یک ساعت تا یک هفته، به منظور بهره‌برداری جنسی در ایران در حال افزایش است.

اما تهران این گزارش را اتهامات بی‌پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی دانست. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا، آن را «یک‌سویه، مغرضانه و مبتنی بر استانداردهای دوگانه و سیاسی» و بهانه‌ای برای «خدشه‌دار کردن وجهه جمهوری اسلامی ایران» دانست.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.