ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیکاری در برخی شهرهای ایران به ۶۰ درصد رسیده

بهار امسال مرکز آمار ایران اعلام کرده بود که استان‌های البرز، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه بالاترین نرخ بیکاری را دارند. 

عبدالرضا رحمانی‌ فضلی، وزیر کشور می‌گوید درحالی که میانگین نرخ بیکاری در ایران ۱۲ درصد اعلام شده، بیکاری در برخی از شهرهای به ۶۰ درصد رسیده است.

بهار امسال مرکز آمار ایران اعلام کرده بود که استان‌های البرز، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه بالاترین نرخ بیکاری را دارند.

بر پایه این گزارش نرخ بیکاری در استان‌های البرز، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه در بهار سال ۹۶ به‌ترتیب ۲۰.۴ درصد،  ۲۰.۳ درصد و ۲۰.۲ درصد بوده است.

در آن سوی جدول استان‌های مرکزی، سمنان و همدان قرار دارند که کمترین نرخ بیکاری را دارند. نرخ بیکاری در استان مرکزی ۷.۴ درصد، در استان سمنان ۸.۸ درصد و در استان همدان ۸.۹ درصد بوده است.

به گفته عبدالرضا رحمانی‌ فضلی، «در بین تحصیلکرده‌های ما رقم بیکاری بسیار بالاتر از آنچیزی است که به طور متوسط اعلام می‌شود».

مرکز آمار ایران در آخرین گزارش نرخ بیکاری سال ۹۵ را ۱۲.۴ درصد و جمعیت بیکاران را سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده است.

با این حال سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آمار واقعی بیکاری در ایران را ۲ تا ۳ برابر رقم رسمی می‌داند. به گفته او جمعیت بیکاران ایران ۶ میلیون و گاهی نیز تا ۱۰ میلیون نفر گزارش می‌شود.

عبدالرضا رحمانی‌ فضلی چهارم مهرمان امسال گفته بود هر سال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به جمعیت بیکاران این کشور افزوده می‌شود، این در حالی است که ایران برای ایجاد یک میلیون شغل در سال، باید سالانه ۸ درصد رشد اقتصادی داشته باشد.

طبق تعریفی که مرکز آمار ایران از اشتغال به دست داده، کسانی که یک ساعت در هفته کار کنند، آنان که به طور موقت کارشان را ترک کرده‌اند، افرادی که بدون دریافت مزد برای خویشان خود کار می‌کنند، کارآموزان، و نیز محصلانی که در هفته آمارگیری کار کرده‌اند نیز شاغل محسوب می‌شوند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.