ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ممنوعیت برقع و روبند در اتریش

دولت اتریش دلایل ممنوعیت روبنده را تمهیدات امنیتی، حمایت از حقوق زنان و مبارزه با سرکوب آنها و نیز همزیستی آزادانه اجتماعی اعلام کرده است.

از یکشنبه اول اکتبر پوشاندن صورت در اتریش ممنوع شد.

برقع و روبند در اتریش ممنوع شد

ممنوعیت پوشاندن صورت در اتریش در مورد انواع روبند و نقاب، از جمله برقع صدق می‌کند. این ممنوعیت حتی درباره ماسک بهداشتی چهره (همچون ماسک آلودگی هوا) در صورت عدم ضرورت پزشکی نیز وجود دارد.

متخلفان از این قانون با جریمه ۱۵۰ یورویی مواجه خواهند شد.

حزب چپ‌گرای سوسیال‌دموکرات و حزب محافظه‌کار مردم، دو حزب بزرگ اتریش چندی پیش بر سر این ممنوعیت به توافق رسیدند. آنها به اتفاق یکدیگر از ۲۰۱۶ دولت ائتلاف بزرگ را تشکیل داده‌اند.

دولت اتریش دلایل این ممنوعیت را تمهیدات امنیتی، حمایت از حقوق زنان و مبارزه با سرکوب آنها و نیز همزیستی آزادانه اجتماعی اعلام کرده است.

ممنوعیت روبند در مورد توریست‌ها و بازدیدکنندگان از اتریش نیز اعمال می‌شود.

اتریش همچنین از اول اکتبر از مهاجران خواهد خواست تا سند توافقی در مورد ادغام در جامعه این کشور را امضا کنند. آنها باید برای زندگی در اتریش در کلاس‌های آلمانی و کلاس‌های آموزش ارزش‌های جامعه اتریشی شرکت کنند.

استفاده از برقع و نقاب در اماکن عمومی پیش از این در چندین کشور اروپایی، از جمله هلند، فرانسه، اتریش، بلغارستان و بلژیک ممنوع شده است.

کارمندان، قضات و سربازان آلمان نیز در آینده به‌هنگام انجام وظایف دولتی خود اجازه نخواهند داشت که چهره خود را بپوشانند. بوندستاگ پنج‌شنبه شب ۲۷ آوریل / ۷ اردیبهشت این قانون را به تصویب رساند.

جمع‌آوری امضا از سوی شهروندان سوئیس نیز به‌منظور ممنوعیت برقع و نقاب در اماکن عمومی به بیش از ۱۰۰ هزار امضا رسید و به همین دلیل این موضوع می‌تواند تا سال ۲۰۲۰ به همه‌پرسی گذاشته شود.

دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا این ممنوعیت را قانونی دانسته است.

اما برخی از فعالان حقوق بشر و گروه‌های بین‌المللی حقوق بشری ممنوعیت روبنده به عنوان یک نماد مذهبی را نشانه «اسلام‌هراسی» و «تبعیض علیه مسلمانان» می‌دانند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.