ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رزمایش مشترک ارتش ایران و حشد شعبی در مرز با اقلیم کردستان

رزمایش مشترک ارتش ایران و حشد شعبی در مرز با اقلیم کردستان همچنان ادامه دارد. تصاویری از این رزمایش.

مرحله سوم رزمایش «حیدر کرار» در مرزهای غربی ایران که دوشنبه ۱۰ مهر آغاز شد همچنان ادامه دارد. رزمایش مشترک نیروهای مسلح ایران و واحدهایی از حشد شعبی در مرز مشترک و در مناطق مرزی قصرشیرین تا مرز پرویزخان، مرز باشماق در مریوان و مرز تمرچین در پیرانشهر انجام می‌شود. شبکه روداو تصاویری از تحرکات نیروهای زرهی ارتش ایران را در این مناطق منتشر کرده است:

مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح از برگزاری نشست فرماندهان نیروهای مسلح درباره ضررورت حفظ یکپارچگی عراق و مخالفت با همه‌پرسی استقلال کردستان خبر داده و گفته بود برای این منظور و برای برقراری امنیت در مرزهای غربی ایران با اقلیم کردستان عراق رزمایش مشترکی با ارتش عراق انجام می‌شود.

سعد الحدیثی، سخنگوی دولت عراق پنجشنبه ۲۸ سپتامبر اعلام کرد که دولت مرکزی عراق فعلاً در مقابله با اربیل به گزینه نظامی متوسل نمی‌شود و ترجیح می‌دهد با تدابیر قانونی و با محاصره اقتصادی اقلیم کردستان مانع جدایی کردستان از عراق شود. تصرف چاه‌های نفت کرکوک و انجام معاملات نفتی اقلیم کردستان از طریق دولت مرکزی عراق بخشی دیگری از تدابیر بغداد برای مقابله با همه‌پرسی استقلال کردستان است. برخی احزاب سیاسی در اقلیم کردستان می‌‌گویند دولت مرکزی عراق با این مجازات‌ها در صدد «مجازات دسته‌جمعی» کردهای عراق است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Action

    به نظر میرسد این مانورها/رزمایشها پوششی برای استقرار قوای شبه نظامی عراقی و دولتی بغداد است. حماقت دیکتاتورمنشانه بارزانی ها در نظرربایی استقالال یکجانبه و غیرقانونی، عاقبت نابودی فدرالیسم در عراق خواهد بود. مردم اقلیم کردستان بهای سنگیین رد خیانت به فدرالیسم و دمورکاسی و قانونون شکنی و دیکتاتور ی وفساد آل بارزانی و عمال فرقه گرا خواهند پرداخت. سرنوشت مردمی است که نتواستند معنی تعیین سرنوشت حقیقی درک کند و گول پیروی از قوانین شبه جنگلی دیکتاتوری قومی حوردند، همان طور در انقلاب سال 1357 مردم ایران قوانی فریب قوانین شبه جنگلی استبداد ظالمانه و فسادبرانگیز مذهبی خوردند. تا زمانی معنی پارادایم دموکراسی و آفت اندیشه یعنی حاکمیت ضد بشربی ایدئولوژی را از هم تمامیز ندهند روزگار این مردمان مطقه ترازیک خواهد بود.