ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمید بقایی خواهان برگزاری علنی دادگاه‌اش شد

حمید بقایی، از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران و معاون اجرایی دولت دهم در نامه‌ای به قاضی حیدری رئیس شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت، خواستار برگزاری علنی دادگاه‌اش در روز ۲۵ مهرماه شد.

حمید بقایی، از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران و معاون اجرایی دولت دهم در نامه‌ای به قاضی حیدری رئیس شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت، خواستار برگزاری علنی دادگاه‌اش در روز ۲۵ مهرماه شد.

حمید بقایی، از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد و معاون اجرایی دولت دهم

بقایی در این نامه نوشته است که خبرهایی به‌تازگی منتشر شده مبنی بر این‌که این دادگاه «ظاهری و نمایشی» است و حکم محکومیت او «از هم‌اکنون و قبل از تشکیل دادگاه مشخص و تعیین شده است».

او افزوده است که به همین دلیل «جهت رد این اخبار و همچنین اثبات استقلال دادگاه و غیر سیاسی بودن پرونده» دستور علنی بودن تمامی جلسات دادگاه داده شود.

حمید بقایی ۱۸ تیرماه در مقابل خانه‌اش بازداشت و ۴ مرداد با قید وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی‌ از زندان آزاد شد. دلیل بازداشت بقایی ارسال احضاریه و حاضر نشدن او در دادسرا اعلام شد.

محمود احمدی‌نژاد ۲۰ تیرماه در اعتراض به بازداشت بقایی نامه‌ای خطاب به مردم نوشت و در آن این اقدام را «غیرقانونی» دانست.

بقایی در خرداد ۹۴ نیز به اتهام «اختلاس» بازداشت و پس از ۲۲۵ روز زندان که بیشتر آن در انفرادی گذشت، در دی‌ همان سال آزاد شد.

او و احمدی‌نژاد در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شدند اما هر دوی آن‌ها از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شدند.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران یک روز پس از آزادی اخیر بقایی از زندان اعلام کرد که او را مجدداً با اتهامات جدید تحت تعقیب قضایی قرار داده است.

بقایی پس از آزادی از زندان به شدت از رسیدگی به پرونده‌های قضایی و وضعیت زندانیان انتقاد کرده و گفته بود قوه قضائیه ظلم کرده و «می‌دانید که به زودی سرنگون می‌شوید».

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.