ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: طالبانی نقش مهمی در وحدت عراق داشت

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در پیامی به‌مناسبت درگذشت جلال طالبانی، رئیس جمهوری پیشین عراق از «مشی اعتدالی طالبانی» و تلاش او برای «انسجام ملی و وحدت عراق» سخن گفت.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در پیامی به‌مناسبت درگذشت جلال طالبانی، رئیس جمهوری پیشین عراق از «مشی اعتدالی طالبانی» و تلاش او برای «انسجام ملی و وحدت عراق» سخن گفت.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران

روحانی طالبانی را «چهره ممتازی» خواند که به‌گفته او «برای تحکیم رشته‌های پیوند میان اقوام و طوائف عراق تلاش زیادی نمود و نقش مهمی در انسجام ملی و وحدت عراق و تقویت روند سیاسی و ارتقای جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی عراق ایفا کرد.»

تأکید روحانی بر «وحدت عراق» در این پیام بار دیگر سیاست ایران در قبال همه‌پرسی کردستان عراق را برجسته می‌کند. ایران همواره با این همه‌پرسی مخالف بوده و بر حفظ یکپارچگی عراق پای فشرده است.

همه‌پرسی استقلال کردستان ۲۵ سپتامبر / ۳ مهر برگزار شد و در آن ۹۲.۷ درصد کردهای عراق به جدایی اقلیم کردستان از عراق رأی دادند.

حسن روحانی در پیام خود همچنین اظهار امیدواری کرده است که «مشی اعتدالی جلال طالبانی میان اقوام و طوائف آن کشور مورد توجه و پیروی قرار گیرد».

جلال طالبانی، رهبر اتحاد میهنی کردستان عراق روز گذشته، سه‌شنبه ۳ اکتبر / ۱۱ مهر در ۸۳ سالگی در آلمان درگذشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.