ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير خارجه فرانسه: محکوم نشدن سوريه در شورای امنيت، رسوايی است

<p>آلن ژوپه، وزير خارجه فرانسه، جلوگيری از تصويب قطعنامه شورای امنيت در محکوميت دولت سوريه را يک &laquo;رسوايی&raquo; ناميد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش العربيه، ژوپه روز يکشنبه ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ (۲۰ شهريور ۱۳۹۰) که در يک نشست خبری در استراليا سخن می&zwnj;گفت، افزود: &laquo;فرانسه و متحدان غربی&zwnj;اش معتقدند که حکومت بشار اسد (رئیس&zwnj;جمهوری سوریه) مشروعيتش را از دست داده و انجام اصلاحات اينک در اين کشور دير شده است.&raquo;<br /> به گفته وزير خارجه فرانسه &laquo;موضع&zwnj;گيری&zwnj;های شورای امنيت در برابر بحران دردناک کشتار سوری&zwnj;ها يک رسوايی است واکنون وقت آن رسيده که سازمان ملل در نيويورک گام موثرتری عليه حکومت بشار اسد بردارد.&raquo;</p> <p>چندی پيش تلاش آمريکا، فرانسه، بريتانيا، آلمان و پرتغال برای تصويب قطعنامه تحريمی عليه سوريه در شورای امنيت سازمان ملل با مخالفت روسيه و چين روبرو شد.<br /> روسيه ضمن مخالفت با تحريم سوريه از &laquo;اصلاحات سريع&raquo; در اين کشور حمايت می&zwnj;کند.</p> <blockquote> <p>وزیر خارجه فرانسه: موضع&zwnj;گيری&zwnj;های شورای امنيت در برابر بحران دردناک کشتار سوری&zwnj;ها يک رسوايی است واکنون وقت آن رسيده که سازمان ملل در نيويورک گام موثرتری عليه حکومت بشار اسد بردارد</p> </blockquote> <p>پس از مخالفت چين و روسيه با تصويب قطعنامه تحريمی در شورای امنيت، آمريکا و ايالات متحده تحريم&zwnj;های يک جانبه&zwnj;ای را عليه سوريه تصويب کردند.<br /> دولت آمريکا ۳۰ اوت ۲۰۱۱ (هشت شهريور ۱۳۹۰) در پاسخ به &laquo;سرکوب و خشونت فزاينده&raquo; سوريه عليه معترضان ضددولتی، دارايی&zwnj;های وليد معلم، وزير امور خارجه سوريه و همچنين بوسينی الشعبانی، مشاور رييس&zwnj;جمهور سوريه و علی عبدالله کريم علی، سفير سوريه در ليبی را مسدود کرد.<br /> کشورهای عضو اتحاديه اروپا نيز روز جمعه دوم سپتامبر ۲۰۱۱ (۱۱ شهريور ۱۳۹۰) توافق کردند تا صادارت نفت سوريه را تحريم کنند.<br /> سوريه روزانه ۳۸۰ هزار بشکه نفت خام توليد می&zwnj;کند. بنا به گزارش اداره اطلاعات انرژی آمريکا، نفت خام سوريه عمدتاً به کشورهای اروپايی مانند آلمان، ايتاليا و فرانسه صادر می&zwnj;شود.</p> <p>تظاهرات مخالفان بشار اسد از ميانه مارس ۲۰۱۱ (اسفند ۱۳۸۹) آغاز شده است. دولت سوريه با نسبت دادن اين اعتراضات به &laquo;خرابکاران مسلح وابسته به بيگانگان&raquo; آن&zwnj;ها را سرکوب می&zwnj;کند.<br /> در تازه&zwnj;ترين درگيری&zwnj;ها روز شنبه ۱۰ سپتامبر بر اثر تيراندازی نيروهای امنيتی به معترضان سوريه&zwnj;ای ۲۷ نفر در شهر حمص و مناطق ديگر کشته شدند.</p> <p>فعالان سياسی سوری گفته اند پنج نفر نيز در شهر باب&zwnj;عمر و يک زن در ادلب کشته شدند.</p> <p>بنا به آمار سازمان ملل سرکوب مخالفان حکومت از آغاز جنبش اعتراضی در سوريه تاکنون بیش از ۲۲۰۰ نفر کشته داشته است.</p> <p>&nbsp;</p>

آلن ژوپه، وزير خارجه فرانسه، جلوگيری از تصويب قطعنامه شورای امنيت در محکوميت دولت سوريه را يک «رسوايی» ناميد.

به گزارش العربيه، ژوپه روز يکشنبه ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ (۲۰ شهريور ۱۳۹۰) که در يک نشست خبری در استراليا سخن می‌گفت، افزود: «فرانسه و متحدان غربی‌اش معتقدند که حکومت بشار اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) مشروعيتش را از دست داده و انجام اصلاحات اينک در اين کشور دير شده است.»
به گفته وزير خارجه فرانسه «موضع‌گيری‌های شورای امنيت در برابر بحران دردناک کشتار سوری‌ها يک رسوايی است واکنون وقت آن رسيده که سازمان ملل در نيويورک گام موثرتری عليه حکومت بشار اسد بردارد.»

چندی پيش تلاش آمريکا، فرانسه، بريتانيا، آلمان و پرتغال برای تصويب قطعنامه تحريمی عليه سوريه در شورای امنيت سازمان ملل با مخالفت روسيه و چين روبرو شد.
روسيه ضمن مخالفت با تحريم سوريه از «اصلاحات سريع» در اين کشور حمايت می‌کند.

وزیر خارجه فرانسه: موضع‌گيری‌های شورای امنيت در برابر بحران دردناک کشتار سوری‌ها يک رسوايی است واکنون وقت آن رسيده که سازمان ملل در نيويورک گام موثرتری عليه حکومت بشار اسد بردارد

پس از مخالفت چين و روسيه با تصويب قطعنامه تحريمی در شورای امنيت، آمريکا و ايالات متحده تحريم‌های يک جانبه‌ای را عليه سوريه تصويب کردند.
دولت آمريکا ۳۰ اوت ۲۰۱۱ (هشت شهريور ۱۳۹۰) در پاسخ به «سرکوب و خشونت فزاينده» سوريه عليه معترضان ضددولتی، دارايی‌های وليد معلم، وزير امور خارجه سوريه و همچنين بوسينی الشعبانی، مشاور رييس‌جمهور سوريه و علی عبدالله کريم علی، سفير سوريه در ليبی را مسدود کرد.
کشورهای عضو اتحاديه اروپا نيز روز جمعه دوم سپتامبر ۲۰۱۱ (۱۱ شهريور ۱۳۹۰) توافق کردند تا صادارت نفت سوريه را تحريم کنند.
سوريه روزانه ۳۸۰ هزار بشکه نفت خام توليد می‌کند. بنا به گزارش اداره اطلاعات انرژی آمريکا، نفت خام سوريه عمدتاً به کشورهای اروپايی مانند آلمان، ايتاليا و فرانسه صادر می‌شود.

تظاهرات مخالفان بشار اسد از ميانه مارس ۲۰۱۱ (اسفند ۱۳۸۹) آغاز شده است. دولت سوريه با نسبت دادن اين اعتراضات به «خرابکاران مسلح وابسته به بيگانگان» آن‌ها را سرکوب می‌کند.
در تازه‌ترين درگيری‌ها روز شنبه ۱۰ سپتامبر بر اثر تيراندازی نيروهای امنيتی به معترضان سوريه‌ای ۲۷ نفر در شهر حمص و مناطق ديگر کشته شدند.

فعالان سياسی سوری گفته اند پنج نفر نيز در شهر باب‌عمر و يک زن در ادلب کشته شدند.

بنا به آمار سازمان ملل سرکوب مخالفان حکومت از آغاز جنبش اعتراضی در سوريه تاکنون بیش از ۲۲۰۰ نفر کشته داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آلاختون

    در بیست و پنج سال اخیر دولت آمریکا نزدیک به سیصد بار قطعنامه های مجمع عمومی و شورای امنیت را که بر علیه اسراییل صادر شده بود وتو کرده است. در این مدت ده ها هزار نفر مردم عادی فلسطین در بمبارانهای جتهای اسراییلی کشته شدند باید پرسید چرا جناب وزیر امور خارجه فرانسه آنوقتها زبان به کام گرفته بود؟ آمریکا با این بهار عربی مهندسی سازی شده اش دنبال فرصتهای سیاسی نویی در منطقه هستند. روسها با تهدید به وتو سر گرفتن امتیاز دارند. چینیها هم که چند میلیارد سرمایگذاریشان در لیبی لنگ در هوا مانده تضمین میخواهند. چون نیک بنگری همه تزویر میکنند!

  • بابک از تهران

    دراین که رهبران پلید روسیه و چین هیچ ارزشی برای انسانها قائل نیستند و زندگی کثیفشان را در ارتباط با حکومت های ضدمردمی ادامه میدهند بحثی نیست، ولی آیا حکومت سوریه مشروعیتی هم داشت که تازه آقای آلن ژوپه میفرمایند آن را ازدست داده؟! آیا بشار اسد را مردم سوریه برگزیده بودند؟! آیا حکومت بعثی سوریه با رای مردم برپا شد و با رضایت و اراده و رای مردم بر سر کار مانده که حالا مشروعیتش( در واقع حقانیتش ) از دست برود؟! تهران ـ بابک

  • حبیب

    ایا امکان این نیست در سازمان ملل قانونی تصویب کنند مدت ریاست جمهودی بین چهار تا شش سال و تمام انتخاب ها زیر نظر سازمان ملل انجام گیرد حتا امریکا و شوروی و چین و ....؟