ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۷۰۰ کارمند اخراجی بانک صادرات خواستار قرارداد مستقیم با بانک

اخراج شدگان با برگزار کردن تجمعی مقابل مجلس خواستار بازگشت به کار، این بار به طور مستقیم و از طریق خود بانک شدند.

در روزهای پایانی شهریور، بانک صادرات ۷۰۰ نفر از کارکنان خود را که از طریق شرکت گسترش انفورماتیک ایران، یک شرکت وابسته به بانک، در این بانک کار می‌کردند به طور همزمان و در سراسر کشور، بیکار کرد. آن‌ها از روز اول مهر اجازه ورود به محل کار خود را نیافتند.

اخراج شدگان با برگزار کردن تجمعی مقابل مجلس خواستار بازگشت به کار، این بار به طور مستقیم و از طریق خود بانک شدند.

تجمع اخراج شدگان بانک صادرات مقابل مجلس

اخراج‌شدگان بانک صادرات، مرداد ماه ۹۴ در تهران و مرداد ماه ۹۵ در سایر شهرها پس از گذراندن آزمون ورودی به عنوان «ترویجگر» خدمات بانکداری الکترونیک از طریق شرکت گسترش انفورماتیک ایران جذب بانک شدند و قراردادهای سه ماهه آنان پس از انقضا، تمدید می‌‎شد. شهریور امسال اما از تمدید قرارداد خبری نشد.

ترویجگران اخراجی که روز سه‌شنبه ۱۱ مهر با خواست بازگشت به کار مقابل مجلس تجمع کردند، در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس نوشتند که طی دوران اشتغال حداقل دستمزد تعیین شده توسط وزارت کار به آنان پرداخت می شده و پرداخت و تمدید بیمه آن‌ها نیز با دیرکرد همراه بوده است.

یکی از کارکنان اخراج شده که خواسته نامش محفوظ بماند به پایگاه خبری «بانکداری الکترونیک» گفته است بانک در ماه‌های اخیر بخشی از نیروهای خود را کاهش داده و اکنون با کمبود نیرو رو به روست: «از همین رو برخی شعبه‌ها با یک تحویلدار اداره می‌شوند و با این حال بانک صادرات ۷۰۰ نفر را اخراج کرده است.

این فرد گفته است پس از مواجهه با حکم اخراج، همراه چند اخراجی دیگر به ساختمان مرکزی بانک صادرات مراجعه کرده‌اند و از سوی حراست بانک با بدرفتاری و تهدید به تیراندازی مواجه شده‌اند.

پایگاه خبری «بانکداری الکترونیک» به نقل از یک مقام مسئول بانک که او نیز نامش ذکر نشده، نوشته است پروژه بانک صادرات دو ساله بوده و «هر پروژه‌ای تمام می‌شود و قرارداد این افراد هم تمام شده است.»

او تاکید کرده است اخراج ‌ها با خواست بانک صادرات صورت گرفته است.

روز ۲۸ شهریور در پایگاه خبری گسترش انفورماتیک ایران نیز مطلبی با عنوان قرار گرفته است: «خبر فوری: اتمام همکاری ترویج‌گران بانک صادرات»

این مطلب حاوی نامه‌ اخراج «ترویجگران» است. نامه روی سربرگ شرکت گسترش انفورماتیک ایران و به امضای محمدعلی اکبرزاده، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت است. این نامه خطاب به «همکار ارجمند»، به تاریخ ۲۷ شهریور نوشته شده و موضوع آن «اعلام ختم قرارداد» است:

«احتراما حسب واصله به شماره ... مورخ ۲۶ شهریور ۹۶ از اداره کل تدارکات بانک صادرات مبنی بر اتمام پروژه ترویج خدمات و محصولات بانکی و نیز پایان قرارداد فی مابین شما و شرکت گسترش انفورماتیک ایران، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات جنابعالی در طی این مدت بدین وسیله مطابق قرارداد پایان همکاری شما در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۶ حضورتان جهت استحضار اعلام می‌گردد.»

یکی از اخراج شدگان گفته است: «وقتی وارد بانک شدیم نیروی شرکتی محسوب می‌شدیم و خدمات بانکداری الکرونیک انجام می‌دادیم. بعد از مدتی شرکت انفورماتیک رشد چشمگیری داشت و جزو نیاز لاینحل بانک به حساب آمد. به همین دلیل مدیران بانک به ما وعده می‌دادند قرار است قراردادها شش ماهه و یک ساله شود و به قدری مدیران وقت از فعالیت و رفتار ما راضی بودند که حتی اجازه می‌دادند وارد فعالیت‌های بانکی شویم.»

«ترویجگران» بیکار شده خواستار بازگشت به کار بدون واسطه شرکت گسترش انفورماتیک و به طور مستقیم توسط بانک صادرات شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.