ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس جمهور افغانستان: هدف نهایی صلح با طالبان است

اشرف غنی پیش‌بینی کرده که تا ۴ سال آینده نیروهای امنیتی افغانستان مجدداً بر همه ولایات مسلط می‌شوند. رئیس جمهور افغانستان اما می‌گوید تنها راه مذاکرات صلح است.

رئیس جمهور افغانستان پیش‌بینی کرده که در چهار سال آینده نیروهای امنیتی افغانستان کنترل مناطقی را که در دست طالبان است، به دست بگیرند. اشرف غنی اما در همان حال یادآوری کرده که تنها راه حل مشکلات افغانستان صلح با طالبان است.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان: هدف نهایی صلح با طالبان است

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در گفت‌وگویی که بی بی سی با او انجام داده، گفته است دولت افغانستان تلاش می‌کند بر اساس مذاکرات بین دولت کلمبیا و شورشیان فارک در آن کشور مذاکرات صلح با طالبان را پیش ببرد.

به گفته رئیس جمهور افغانستان طالبان دو هدف را دنبال می‌‌کند: سرنگونی حکومت و دیگری ایجاد «جغرافیای سیاسی» از طریق کنترل مناطقی که در دست دارد. غنی می‌گوید طالبان در دستیابی به این اهداف شکست خورده و با این‌حال تنها راه برای رسیدن به صلح پایدار، مذاکره است:

«کل استراتژی ما فراهم کردن زمینه دستیابی به یک راه حل سیاسی است و یک راه حل سیاسی، راه حلی منتج از مذاکره است و باید بر این موضوع تمرکز کنیم.»

اداره ایالات متحده آمریکا برای نظارت بر بازسازی افغانستان (سیگار) با توجه به سطح آموزش نیروهای افغان و ناکارآمدی آن‌ها پیش‌بینی کرده است که با کمک سه هزار سربازی که قرار است آمریکا به افغانستان اعزام کند، حداکثر می‌توان مانع از پیشروی بیشتر طالبان شد. در حال حاضر تخمین زده می‌شود که طالبان بر بیش از ۶۰ درصد از خاک افغانستان تسلط دارد.

بر اساس آماری که   بازرس کل آمریکا در امور افغانستان در اوت سال جاری به کنگره آمریکا ارائه داد، هر روز به طور میانگین ۲۰ سرباز یا پلیس افغانستان در اثر جنگ و ناآرامی و درگیری در افغانستان جانشان را از دست می‌دهند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اما به رغم این گزارش‌ها به آینده خوشبین است:

«ارتش و نیروهای امنیتی افغانستان در چند سال گذشته پیشرفت فراوانی کرده‌اند و این پیشرفت‌ها ادامه خواهد داشت. فکر می‌کنیم ظرف چهار سال نیروهای امنیتی ما بتوانند وظیفه خود را در چارچوب قانون اساسی برعهده بگیرند که عبارت است از داشتن انحصار مشروع قدرت.»

در گزارش‌هایی که مؤسسه سیگار و بازرس کل آمریکا منتشر کرده‌اند، فساد در افغانستان یکی از عوامل بازدارنده در توفیق نیروهای امنیتی این کشور در مبارزه با طالبان است.

رئیس‌جمهور افغانستان از تصمیم خود برای اصلاحات بنیادی در ساختار دولت از جمله مبارزه با فساد نیز خبر داد.

محمد اشرف غنی در نشست بین‌المللی کابل که با اشتراک ۲۳ کشور از جمله ایران، پاکستان، آمریکا و بریتانیا و نمایندگانی از سازمان ملل، اتحادیه و ناتو برای بحث درباره صلح و امنیت افغانستان در ۶ ژوئن سال جاری برگزار شده بود گفته بود برای آخرین بار از طالبان می‌خواهد به روند صلح بپیوندند.

این نشست بعد از حمله خونبار طالبان به محله دیپلماتیک کابل برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.