ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی و سراسری معلمان ایران در روز جهانی معلم

ده‌ها هزار نفر در سراسر ایران در اجتماعات روز جهانی معلم، با خواست محوری بودجه عادلانه برای آموزش و پرورش شرکت کردند.

معلمان شاغل و بازنشسته ایران در روز ۵ اکتبر/ ۱۳ مهر که روز جهانی معلم است، با خواست محوری بودجه عادلانه برای آموزش و پرورش در شهرهای مختلف کشور تجمع اعتراضی برپا کردند. کانون صنفی معلمان ایران در گزارش اولیه خود تعداد شرکت‌کنندگان در اجتماعات امروز را هزاران نفر اعلام کرد.

تهران- تجمع ۱۳ مهر معلمان بازنشسته و شاغل

تجمعات امروز با فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سراسر کشور برگزار شد. تجمع تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه و در شهرستان‌ها مقابل ادارات کل آموزش و پرورش برگزار شد.

در قطعنامه پایانی تجمع، بر تامین زندگی شرافتمندانه برای معلمان شاغل و بازنشسته و آموزش عادلانه و با کیفیت برای کودکان تاکید شده است:

«ما خواهان بودجه عادلانه برای تامین آموزش رایگان، با کیفیت و عادلانه برای همه کودکان بخصوص دانش‌آموزان مناطق محروم، بازمانده از تحصیل و مهاجر/ برای کیفیت‌بخشی به امکانات و محتوای آموزشی/ در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان/ برای تحقق شعار یونسکو مبنی بر آموزش آزادنه و توانمندسازی معلمان/ برای گسترش و تامین فضاهای آموزشی استاندارد و ایمن/ برای تامین معیشت و منزلت معلمان شاغل و بازنشسته/ برای تحقق بیمه درمانی و تکمیلی کارآمد و جامع / برای گسترش چتر حمایتی دولت از کودکان پیس‌دبستانی/ و برای تامین امنیت شغلی و روانی معلمان هستیم.»

شیراز- تشییع نمادین آموزش و پرورش رایگان در اعتراض به پولی شدن آموزش

اجتماعات امروز در حالی برگزار شد که چند نفر از فعالان صنفی معلمان از جمله محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، محسن عمرانی و مختار اسدی در زندان هستند، برخی معلمان نیز تحت تعقیب قرار دارند یا تبعید شده‌اند.

همدان- تجمع ۱۳ مهر فرهنگیان

معلمان در قطعنامه تجمعات خود تاکید کردند این فعالان هیچ جرمی مرتکب نشده و به طور غیرعادلانه محاکمه و محکوم شده‌اند:

«ما به امنیتی کردن فعالیت صنفی اعتراض داریم و خواهان توقف احکام فعالان صنفی و آزادی بدون قید و شرط آنان، رفع تبعید و اخراج و بازگشت به سرکار هستیم... دولت یازدهم خلاف ادعاهایش موانع جدی بر سر راه تشکل‌یابی مستقل معلمان ایجاد نموده است. ما برای پیگیری این مطالبات بر حق «تشکل‌یابی مستقل پای می‌فشاریم. »

قزوین- تجمع ۱۳ مهر فرهنگیان

معلمان شاغل و بازنشسته در تجمعات امروز پارچه‌نوشته‌هایی در دست داشتند و از جمله شعار می‌دادند: این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی/ معیشت، سلامت حق مسلم ماست / معلم زندانی آزاد باید گردد.

سخنران تجمع امروز در خرم آباد رسول بداقی بود که پس از آزادی از زندان هنوز به سر کار بازنگشته است.

محسن عمرانی معلم زندانی که برای مرخصی آمده بود نیز در تجمع بوشهر شرکت داشت.

رشت- تجمع ۱۳ مهر فرهنگیان

بنا بر گزارش کانون صنفی معلمان، تجمع امروز در استان‌های تهران، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، کردستان، فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، همدان، کرمانشاه، مرکزی، قزوین، مازندران، گیلان، بوشهر، اردبیل برگزار شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.