ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در انتخابات یونسکو برای تعیین مدیرکل، عراق به نفع مصر کنار کشید

در اجلاس پاریس مدیرکل تازه‌ای برای سازمان یونسکو انتخاب می‌شود. چین، فرانسه، جمهوری آذربایجان، ویتنام، گواتمالا، لبنان و قطر هم نامزدهایی معرفی کرده‌اند.

سازمان یونسکو در پاریس برای انتخاب مدیرکل تازه‌ای به جای ایرینا بوکوا تشکیل جلسه داده است. دولت عراق اعلام کرده  که برای تقویت روابط سیاسی و فرهنگی‌اش با مصر، به نفع این کشور از گردونه انتخابات یونسکو کناره‌گیری می‌کند.

مقر سازمان یونسکو در پاریس

سفارت عراق در قاهره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که دولت عراق از نامزدی صالح الحسناوی، سیاستمدار شیعه عراقی و نامزد این کشور برای احراز مقام مدیر کلی سازمان یونسکو به نفع مشیره خطلب، نامزد مصری برای احراز این مقام صرف‌نظر می‌کند.

سفارت عراق در این بیانیه گفته است امید دارد با این اقدام به تحکیم روابط فرهنگی و سیاسی مصر و عراق بینجامد.

— Salih Al Hasnawi (@SalihAlHasnawi) 30. März 2017


کشورهای چین، فرانسه، جمهوری آذربایجان، ویتنام، گواتمالا، لبنان، مصر و قطر هر یک نامزدهایی را برای احراز مقام مدیر کلی سازمان یونسکو معرفی کرده‌اند.

سازمان جهانی یونسکو در اجلاسی که چهارشنبه ۴ اکتبر در پاریس آغاز شد و همچنان ادامه دارد، مدیر کل تازه سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل را برمی‌گزیند.

ایرینا بوکووا، سیاستمدار بلغاری در سال ۲۰۰۹ به سمت مدیر کلی سازمان یونسکو منصوب شد. او در سال ۲۰۱۳ هم در این مقام ابقا شد. تخریب گسترده و روشمند میراث فرهنگی درجنگ داخلی سوریه و عراق در مرکز توجه بوکووا قرار داشت. او سه سال پیش به ایران هم سفر کرد. وزیر خارجه ایران در دیدار و گفت‌وگو با ایرینا بوکووا «اطلس خلیج فارس ایران» را به او اهدا کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.