ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمادگی کره شمالی برای آزمایش جدید موشک قاره‌پیما

نمایندگان روس پس از مذاکره در کره شمالی گفتند که این کشور به زودی موشکی با توانایی رسیدن به سواحل غربی آمریکا را تست می‌کند.

کره شمالی به نمایندگان اعزامی روسیه گفته در حال آماده‌سازی برای آزمایش جدید موشک‌ بالستیک قاره‌پیمای خود است؛ موشکی که به ادعای این کشور به سواحل غربی ایالات متحده خواهد رسید. پیونگ‌یانگ همچنین مدعی شده که طرح مخفی آمریکا و کره جنوبی برای ترور رهبر این کشور را خنثی کرده است. رئیس‌جمهوری آمریکا نیز دیروز پس از دیدار با رهبران ارشد نظامی گفت که اکنون وضعیت شبیه «آرامش قبل طوفان» است.

فعالان ضدجنگ در کره جنوبی، در تظاهراتی علیه جنگ‌طلبی دونالد ترامپ در نزدیکی سفارت آمریکا در سئول

آنتون موروزُف، نماینده کمیسیون روابط خارجی مجلس سفلی پارلمان روسیه جمعه ششم اکتبر / ۱۴ مهر، پس از بازگشت از سفر کره شمالی به همراه دو نماینده دیگر گفت: «مقام‌های کره شمالی در حال آماده‌شدن برای انجام آزمایش‌ جدید یک موشک‌ با برد بالا هستند. آنها محاسبات ریاضی‌ای را به ما نشان دادند که به گفته آنها اثبات می‌کرد موشک‌شان می‌تواند سواحل غربی ایالات متحده را هدف قرار دهد.»

به گفته خبرگزاری روسیه موروزف و دو نماینده دیگر این کشور «دیدارهای سطح بالایی» با مقام‌های کره شمالی داشتند.

موروزُف حال‌و‌هوای رهبران کره شمالی را «خصم‌آمیز» خواند و گفت که «به نظر می‌رسد که می‌خواهند موشک قاره‌پیما را به زودی برای آزمایش دیگری پرتاب کنند.»

پیش از این سئول گفته بود که کره شمالی احتمالاً در نیمه ماه اکتبر، به‌مناسبت سالگرد تأسیس حزب کمونیست کره شمالی و برگزاری کنگره حزب کمونیست چین، به اقدامات تحریک‌آمیز جدیدی دست خواهد زد.

سخنان این نماینده روس به طور رسمی از سوی هیچ طرف دیگری قابل تأیید نیست. اما یک مقام سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با تأیید هشدارهای پیشین سئول به خبرگزاری «رویترز» گفت که کره شمالی احتمالاً حوالی ۱۰ اکتبر، سالگرد تأسیس حزب کمونیست این کشور آزمایش موشکی جدید خود را انجام دهد. این مقام سیا اما اشاره‌ای به نوع احتمالی موشکی که آزمایش خواهد شد، نکرد.

یک تحلیلگر ارشد دیگر سیا نیز این هفته گفته بود که آزمایش بعدی کره شمالی یا ۱۰ اکتبر خواهد بود یا دوشنبه ۹ اکتبر که روز کریستف کلمب در آمریکا است.

کره شمالی در روز ۳ سپتامبر / ۱۲ شهریور بزرگترین آزمایش هسته‌ای خود تاکنون را به‌اجرا گذاشت و مدعی شد که یک بمب هیدروژنی قابل سوارشدن بر موشک‌های بالستیک را با موفقیت آزمایش کرده است.

کره شمالی همچنین در ماه‌های اخیر بارها دست به آزمایش موشکی زده است، موشک‌های دوربردی که می‌توانند به خاک آمریکا نیز برسند. پیونگ‌یانگ تهدید کرده که به زودی یک بمب هیدروژنی را در اقیانوس آرام آزمایش می‌کند.

اگر کره شمالی چنین آزمایشی را انجام دهد، باید موشک خود را بار دیگر از فراز بخشی از ژاپن عبور دهد. پیونگ‌یانگ در یک ماه اخیر دوبار هنگام آزمایش موشک‌های بالستیک خود، آنها را از فراز ژاپن به اقیانوس آرام پرتاب کرده است.

«نقشه مخفیانه ترور کیم جونگ اون»

خبرگزاری رسمی کره شمالی جمعه در گزارشی مدعی شد که این کشور چندماه پیش نقشه مخفیانه ترور کیم جونگ اون، رهبر این کشور را خنثی کرده است.

هفته نامه نیوزویک در آمریکا گزارش کرده که خبرگزاری رسمی کره شمالی ادعا کرده «در ماه مه امسال، گروهی از تروریست‌های بدذات به دستور سیا و دستگاه امنیتی کره جنوبی که فرمانبر آمریکا است، به کشورمان نفوذ کردند تا یک اقدام تروریستی دولتی را اجرا کنند. آنها قصد داشتند تا با استفاده از مواد شیمیایی و بیولوژیکی به مقر رهبر ما حمله کنند که نقشه‌شان افشا شد.»

این گزارش با انتقاد سخت از «جنگ علیه ترور» آمریکا و مداخله‌های این کشور در خاورمیانه، به‌خصوص عراق و لیبی گفته است که «گناهکار اصلی در پس تروریسم ایالات متحده است.»

به نوشته نیوزویک، این ادعاها تازه نیست. کره شمالی همواره مدعی وجود نقشه پنهانی آمریکا برای ترور رهبران خود، به‌خصوص با استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی بوده است.

«آرامش پیش از طوفان»

روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده برای بررسی استراتژی مقابله با ایران و کره شمالی با فرماندهان ارشد نظامی این کشور دیدار کرد.

ترامپ پس از این جلسه و پیش از مراسم شام، در حال گرفتن عکس با این فرماندهان نظامی و همسران آنها بود که به خبرنگاران گفت: «آیا می‌دانید این نشانگر چیست؟ آرامش قبل از طوفان.»

او به سوال‌های خبرنگاران درباره منظور خود از این جمله پاسخ نداد.

چندی بعد، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید این جمله را به سیاست‌های آمریکا در قبال کره شمالی و ایران مرتبط دانست، اما توضیح دقیق‌تری نداد.

جدل لفظی رهبران آمریکا و کره شمالی بحران را به مرحله جدیدی وارد کرده و کارشناسان نسبت به خطرات رویارویی نظامی در شبه‌جزیره کره هشدار داده‌اند.

ترامپ در سازمان ملل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خواند و این کشور را به «نابودی کامل» در صورت خطرآفرینی برای منافع آمریکا و متحدانش تهدید کرد. ترامپ گفت که «کیم راه خودکشی را در پیش گرفته است».

ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی در واکنش به این سخنان ترامپ را «شخصی نامتعادل به لحاظ روانی و سرشار از خودبزرگ‌بینی» خواند و گفت ترامپ است که «راه خودکشی را در پیش گرفته». پیش از او کیم جونگ اون، رهبر این در واکنش به تهدیدهای ترامپ، او را از نظر روانی نامتعادل و مبتلا به اختلال مشاعر خواند و گفت او را با «آتش» بر سرجایش می‌نشاند.

با اینکه رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به چین از وجود کانال‌های ارتباطی مستقیم با کره شمالی سخن گفت، اما ترامپ بالافاصله در توئیت‌هایی گفت‌و‌گو با پیونگ‌یانگ را بیهوده دانست و به وزیر خارجه خود گفت: «رکس، انرژی‌ات را ذخیره کن.»

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.