ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ورود ارتش سوریه به پایتخت امنیتی داعش

همزمان با پیشروی سوریه در دیرالزور، ترکیه از آغاز عملیات در ادلب خبر داد. سربازان ترک از پشت مرزها و ارتش روسیه از آسمان به پشتیبانی از عملیات «ارتش آزاد سوریه» خواهند پرداخت.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه از آغاز عملیاتی بزرگ در ادلب سوریه خبر داد. ارتش سوریه نیز در ادامه نبرد با گروه «دولت اسلامی» (داعش) به شهر میادین، پایتخت نظامی و امنیتی داعش در سوریه وارد شد.

ویرانه‌های ادلب بر اثر بمباران‌های روسیه و سوریه

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، اردوغان شنبه هفتم اکتبر در سخنانی در جمع اعضای حزب «عدالت و توسعه» (آ ک پ) گفت که «عملیاتی جدی امروز در ادلب سوریه در حال اجرا است و ادامه خواهد یافت.»

او در ادامه دلیل این عملیات را پاکسازی مناطق مرزی سوریه و ترکیه از به گفته او «تروریست‌ها» خواند و گفت: «هرگز اجازه نمی‌دهیم باریکه‌ای از ترور در مرزهایمان با سوریه به وجود بیاید و پس از این عملیات نیز اقدامات بیشتری انجام خواهیم داد.»

اردوغان اندکی بعد پس از سخنرانی خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و توضیح داد که سربازان ترکیه به خاک سوریه وارد نمی‌شوند، بلکه به پشتیبانی از عملیات گروه‌های وابسته به «ارتش آزاد سوریه» از پشت مرزها خواهند پرداخت. به گفته اردوغان، روسیه نیز از این عملیات پشتیبانی هوایی می‌کند.

بر اساس تصاویر منتشرشده، گروه‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه بامداد امروز از مرز ترکیه به استان ادلب وارد شدند.

ادلب در دست گروه‌های مسلح مختلفی است که علیه ارتش سوریه و گاه علیه یکدیگر می‌جنگند. ایران و روسیه و ترکیه به توافقی سه‌جانبه برای برقراری منطقه «کاهش تنش» در ادلب دست یافته‌اند.

ترکیه به موجب این توافق از چندی پیش نیروهای خود را در مرز این کشور با ادلب مستقر کرده است. بخشی از گروه‌های مسلح اسلام‌گرا در ادلب از سوی آنکارا حمایت می‌شوند؛ گروه‌هایی که آنکارا آنها را «میانه‌رو» می‌خواند.

    مردادماه امسال «جبهه تحریر الشام» که پیش‌تر با نام «جبهه النصره»، زیرشاخه القاعده در سوریه شناخته می‌شد، کنترل بیشتر نقاط استان ادلب در شمال غرب سوریه را از چنگ رقیب «میانه‌روتر»، گروه «احرار شام» خارج کرد.

    احرار الشام، یکی از گروه‌های اسلام‌گرای مخالف دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است که در سال ۲۰۱۱ با حمایت ترکیه و عربستان سعودی آغاز به فعالیت کرد و از متحدان ارتش آزاد سوریه به حساب می‌آید.

    ورود ارتش دمشق به میادین

    نیروهای وفادار به بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در دمشق نیز جمعه با پشتیبانی شبه‌نظامیان شیعه و حملات هوایی روسیه توانستند به شهر میادین، یکی از آخرین پایگاه‌های مهم داعش در این کشور وارد شوند.

    گروه دیدبان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت که نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان ساختمان‌های متعددی در غرب میادین را از داعش بازپس گرفته‌اند. در حملات هوایی روسیه در جریان پیشروی نیروهای سوری چندین غیرنظامی نیز کشته شده‌اند.

    میادین در استان نفت‌خیز دیرالزور در شرق سوریه قرار دارد. ناظران میادین را پایتخت نظامی و امنیتی داعش در سوریه می‌دانند. داعش اکنون در رقه، پایتخت اصلی خلافت ‌خودخوانده‌اش نیز در حال مبارزه با نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها و تحت حمایت آمریکا است.

    پیش از این گفته شده بود که اعضای فراری داعش از مهلکه‌ رقه به میادین پناه برده اند.

    هدف اصلی ارتش سوریه بازپس‌گیری میدان نفتی العمر در شمال شرق میادین است که در حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا در ۲۰۱۵ تخریب شد.

    داعش توانسته بود از فروش نفت این میدان بین ۱.۷ تا ۵.۱ میلیون دلار در ماه درآمد کسب کند.

    چندی پیش بشار اسد به علی خامنه‌ای، رهبر ایران نامه‌ای نوشت و در آن به خاطر شکست محاصره شهر دیرالزور، به او تبریک گفت.

    ارتش سوریه جمعه توانسته بود آخرین منطقه تحت کنترل داعش در شرق استان حمص را بازپس‌ بگیرد و عملیات خود در این منطقه را پایان بخشید.

    در همین زمینه

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.