ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رژه شناورهای موشک‌انداز سپاه در خلیج فارس

ده‌ها شناور موشک‌انداز سپاه پاسداران در خلیج فارس رژه رفتند. گفته می‌شود آمریکا در استراتژی جدید مقابله با ایران تحریم سپاه را در دستور کار قرار داده است.

شناورهای موشک‌انداز سپاه پاسداران ایران در خلیج فارس رژه رفتند.

شناور موشک‌انداز در حال پرتاب موشک کروز کوتاه‌برد

به گزارش خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به سپاه پاسداران، شناورهای موشک‌انداز سپاه یکشنبه ۱۶ مهر برای «نمایش آمادگی» به اجرای رژه پرداختند.

در این رژه ده‌ها فروند شناور موشک‌انداز سپاه پاسداران شرکت داشتند. منصور روانکاو، فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه هدف از این مانور را «نشان‌دادن میزان آمادگی یگان‌های دریایی در دفاع از مرزهای آبی در خلیج فارس» خواند.

این رژه در سالروز کشته‌شدن نادر مهدوی، یک فرمانده سپاه پاسداران در درگیری با ناوهای آمریکایی در سال ۱۳۶۶ برگزار شده است.

به گفته روانکاو، «در این رژه، بیش از یکصد و ده شناور تندرو راکت‌انداز، موشک‌اندازهای برد بلند، برد متوسط، برد کوتاه، مین ریز، گشتی اطلاعاتی، پدافندی، پشتیبانی، تدارکاتی، بخشی ازتوان دفاعی و آمادگی خود  را به نمایش گذاشتند.»

سپاه همچنین نمایشگاهی از تجهیزات نیروی دریایی برپا کرده بود.

واکنشی به تهدیدهای ترامپ؟

رژه شناورهای موشک‌انداز سپاه پس از آن برگزار می‌شود که ایالات متحده خبر داد به زودی استراتژی جدید خود را علیه ایران اعلام می‌کند.

پرتاب موشک ساحل به دریای نصر

«برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام)، حاصل مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های ۱+۵، پس از رسیدن دونالد ترامپ به کاخ سفید در معرض خطر قرار گرفته است. ترامپ اکنون در پی اعلام عدم تبعیت ایران از برجام در میانه اکتبر است.

ترامپ وعده داده که به دیگر اقدامات به گفته او «بی‌ثبات‌کننده» ایران نیز واکنش نشان دهد: توسعه برنامه موشک‌های بالستیک، حمایت از «تروریسم»، حمایت از بشار اسد (رئیس‌جمهوری سوریه در دمشق)، حملات سایبری علیه آمریکا و برخوردهای گاه‌و‌بیگاه سپاه پاسداران و نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس.

در این راستا گفته می‌شود که واشنگتن این تمهیدات را در ذهن دارد: افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست گروه‌های تروریستی؛ وضع تحریم‌های هدفمند جدید؛ اتخاذ موضع سرسختانه‌تر علیه گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران در سوریه، عراق و یمن؛ و عملیات سری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) علیه ایران و گروه‌های تحت حمایتش در جهان.

در واکنش به این اخبار، محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران به آمریکا هشدار داد که «همان‌طور که در گذشته نیز اعلام کرده‌ایم؛ در صورتی که قانون تحریم‌های جدید آمریکا اجرا شود این کشور باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود را از شعاع دو هزار کیلومتری (یعنی برد موشک‌های ایران) منتقل کند.»

او پیش از این نیز تهدید مشابهی را تکرار کرده بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پوتینوترامپ

    واقعا خنده داره .قتی بازیهای چهار تا مترسک را میبینی واقعا انگار توهمشون خیلی بالاست که خودشون را عددی حساب کردند اولا مورچه چیه که کله پاچش چی باشه دوما امریکا یا روسیه اگر دو تا از پرونده های جاسوس بودن خامنه ای و رفسنجانی و مرده ها و زنده های اینها را افشا کند اینا بدست مردم تیکه تیکه میشن و ریشه کن پرونده زهرا لاریجانی یک هوشدار بود برای افشا شدن پرونده های دیگر.......