ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صادق لاریجانی به روحانی: دور برجام سینه نزنید، از قوه قضائیه حمایت کنید

بعد از بازداشت برادر معاون رئیس جمهور دور تازه‌ای از کشاکش بین دولت و قوه قضائیه آغاز شده است.رئیس دستگاه قضایی هشدار داد که رواداری قوه قضائیه رو به پایان است.

صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی گفته است به جای آنکه دور «برجام» سینه بزند، بهتر است فکری برای بیکاری در کشور کند. او به روحانی هشدار داد که رواداری قوه قضائیه برای حفظ آرامش جامعه رو به پایان است.

صادق لاریجانی به روحانی: دور برجام سینه نزنید، از قوه قضائیه حمایت کنید

صادق آملی لاریجانی در نشست هفتگی‌اش با مقامات بلندپایه قضایی ایران خطاب به حسن روحانی که در انتقاد از قوه قضائیه گفته بود ظاهراً قوه قضائیه بیکار است که افراد را بی‌جهت احضار می‌کند گفته است:

«اخیراً برادر بزرگواری گفته است که قوه قضاییه از سر بیکاری دائماً اقدام به احضار افراد می کند. این سخنان بسیار کم‌لطفی است. قوه قضاییه از سر بیکاری افراد را احضار نمی‌کند. اگر بیکاری وجود دارد این شما هستید که چهار سال کشور را رها کردید و دور برجام سینه زدید، گویی کشور کار و مشکل دیگری ندارد. ما هم کار داریم و هم محکم در مسیر قانونی خود ایستاده‌ایم.»

جمعه ۱۴ مهر مهدی جهانگیری، برادر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی بازداشت شد. غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری یکشنبه ۱۶ مهر خود بدون آنکه نام مهدی جهانگیری را بیاورد اعلام کرد که اتهام او فساد بانکی و رانت‌خواری‌ست.

اسحاق جهانگیری که ریاست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را به عهده دارد اظهار امیدواری کرده است که به انگیزه‌های سیاسی برادر او را بازداشت نکرده باشند. اواخر تیر سال جاری، اطلاعات سپاه پاسداران حسین فریدون برادر و دستیار حسن روحانی را هم بازداشت کرده بود. فریدون اما بعد از یک روز با سپردن وثیقه آزاد شد. اتهام او هم فساد مالی بود.

رئیس قوه قضاییه در نشست دوشنبه ۱۷ مهر خود با مقامات قضایی گفت:

«متأسفانه در جریان رسیدگی به برخی پرونده‌های مالی - اقتصادی به محض اینکه کسی احضار می شود، برخی افراد ذی‌نفع شروع به فضاسازی سیاسی و یا شخصی می‌کنند که جای تأسف دارد. اگر قرار باشد در مورد هر پرونده‌ای بگوییم این پرونده سیاسی است، دیگر رسیدگی قضایی امکان‌پذیر نخواهد بود.»

صادق آملی لاریجانی از حسن روحانی و دولت او خواست که به وظیفه خود مبنی بر حمایت از قوه قضائیه به عنوان «یکی از ارکان نظام» عمل کنند.

«درست نیست در هر محفلی، هر آنچه به ذهن شریفتان گذشت، علیه قوه قضاییه بیان کنید. وقتی شکایتی از یک مرجع رسمی می‌رسد، دادستان و دادسرا موظف به رسیدگی هستند و در این مسیر باید احضارهایی صورت گیرد. اینکه بخواهیم جلوی احضارها را بگیریم علاوه بر اینکه خلاف قانون است مردم خواهند گفت که رسیدگی‌های قوه قضاییه فقط برای افراد بی‌بضاعت و ضعیف است و کاری با مقامات و مسئولان ندارند.»

حسن روحانی در سخنانی که ۱۱ تیر در همایش قوه قضائیه ایراد کرده بود از قوه قضائیه خواسته «بی‌طرف و مستقل» باشد و «بدون ادله کسی را احضار یا جلب» نکند.

صادق لاریجانی در نشست خود با مقامات بلندپایه قضائی یادآوری کزده است که اتهام‌زنی و توهین سنگ‌اندازی علیه قوه قضائیه جرم محسوب می‌شود:

«اتهام‌زنی، توهین و سنگ‌اندازی علیه قوه قضاییه جرم محسوب می‌شود و به مرتکبان هشدار می‌دهیم که تسامح قوه قضاییه برای حفظ فضای آرام جامعه، حدی دارد و اگر اظهارات و اقدامات بی‌مبنا علیه قوه قضاییه ادامه یابد ناچاریم طبق قانون با این مرتکبان نیز برخورد کنیم.»

حسن روحانی ۱۸ اردیبهشت سال جاری در سخنرانی انتخاباتی‌اش در همدان گفته بود: «مردم ایران اعلام می‌کنند آنهایی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند را قبول ندارند.»

محمد جعفر منتظری در واکنش به این سخنان رئیس جمهوری اسلامی را به «تخریب و تضعیف قوه قضائیه» متهم کرده بود و غلامحسین محسنی اژه‌ای هم گفته بود «فتنه تازه‌ای» در پیش است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.