ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کودکان کار و خیابان از شمول مصوبه جمع‌آوری متکدیان خارج شدند

به گفته مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه، مصوبه جمع‌آوری فوریت‌های خدمات اجتماعی تهران که طبق آن متکدیان را از خیابان‌ها «جمع‌آوری» می‌کردند، ازین پس شامل کودکان کار نمی‌شود.  

به گفته مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه، مصوبه جمع‌آوری فوریت‌های خدمات اجتماعی تهران که طبق آن متکدیان را از خیابان‌ها «جمع‌آوری» می‌کردند، ازین پس شامل کودکان کار نمی‌شود.

عکس: آرشیو

به گزارش خبرگزاری کار ایران(ایلنا)، طرح «جذب و ساماندهی کودکان کار  خیابان» از مرداد سال جاری آغاز شد، اما ساعتی پس از آغاز این طرح موجی از انتقادات به نحوه جمع‌آوری به فرمانداری وارد شد تا جایی که وزارت کار، بهزیستی، اعضای شورای شهر و NGOهای فعال در حوزه کودک بارها از اجرای این طرح اظهار نگرانی کرده‌ و نسبت به این طرح نقدهایی داشتند. آنها بارها اعلام کردند که جمع‌آوری کودکان باید مطابق با آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی مصوب ۱۳۸۴ هیات دولت انجام گیرد، نه اینکه جمع‌آوری کودکان همراه با طرح جمع‌آوری متکدیان و معتادان اجرایی شود.

آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی که در سال ۸۴ به تصویب هیات دولت رسید اما تاکنون به طور کامل اجرایی نشده است.

به گفته روزبه کردونی، مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه، فرمانداری تهران، پیرو  نامه وزیر کشور خطاب به استاندار تهران در سال ۹۳ و با استناد به مصوبه ساماندهی متکدیان در سال ۷۸ و مصوبه شورای اجتماعی کشور با موضوع ساماندهی متکدیان و آسیب‌دیدگان اجتماعی تهران، از مرداد سال جاری، اقداماتی را برای جمع‌آوری معتادان متجاهر و متکدیان انجام داد.

طی اجرای این طرح، کودکان کار و خیابان نیز دستگیر شده و به مراکز نگهداری منتقل شدند. پس از این اقدامات، وزیر کار اجرای این طرح را مشکل‌دار توصیف کرد. همچنین مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی این وزارتخانه نیز در هفته گذشته اعلام کرد که کودکان کار و خیابان باید از شمول مصوبه جمع‌آوری فوریت‌های خدمات اجتماعی تهران خارج شوند.

به این ترتیب، به گفته کردونی،  جلسه‌ای به ریاست فرماندار تهران و با حضور معان مرکز اجتماعی و فرهنگی وزرات کشور، نمایندگان وزارت کار، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با این موضوع مثل شهرداری، بهزیستی و نیروی انتظامی تشکیل شد و حاصل آن طرح مصوبه‌ای است که در آن کودکان کار مشمول متکدیان خیابان‌ها نخواهند شد.

کردونی گفت: «طبق این مصوبه ، موضوع حمایت اجتماعی و جذب و توانمندسازی کودکان کار و خیابان از شمول مصوبه فوریت خدمات اجتماعی شهر تهران خارج می‌شود و مطابق آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی (حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان) به عهده سازمان بهزیستی و وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی قرار می‌گیرد.»

این مصوبه با پی‌گیری‌های مخالفان نحوه اجرای این طرح، اعم از فعالان حقوق کودک دولتی و غیردولتی است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.