ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده سپاه کرمان: مهدی جهانگیری از ریشه‌های فساد است

سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بازداشت مهدی جهانگیری، برادر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری توسط سپاه کرمان را تأیید کرد و گفت سپاه سراغ تک تک این افراد خواهد رفت.

سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بازداشت مهدی جهانگیری، برادر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری توسط سپاه کرمان را تأیید کرد و گفت سپاه سراغ تک تک این افراد خواهد رفت.

مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری و نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران

به‌گزارش سایت سپاه ثارالله استان کرمان، غلامعلی ابوحمزه با اشاره به بازداشت مهدی جهانگیری، او را «یکی از ریشه‌های فساد» خواند و گفت: «من به صراحت اعلام می‌کنم که سپاه هر کس را که بخواهد برخلاف مردم و نظام حرکت کند، سریع بر علیه‌اش بلند می‌شود. ما سراغ تک تکشان می‌رویم.»

خبر بازداشت مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری و نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران صبح جمعه ۱۴ مهر منتشر شد. او برادر اسحاق جهانگیری معاون رئیس‌جمهور است. اسحاق جهانگیری در واکنش به دستگیری برادرش گفته است: «اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام، ضابط و شاکی برادرم ندارم البته او هیچگونه مسئولیت و فعالیت دولتی ندارد. امیدوارم سوءاستفاده سیاسی نباشد و عدالت، مبارزه با فساد و حاکمیت قانون برای همه یکسان اجرا شود.»

ابوحمزه گفت: «در استانی که یک جوان مجبور است با هزاران مشکل سه میلیون وام بگیرد، این آقایان میلیارد میلیارد هزینه می‌کنند. برادر ایشان به جای این‌که بیاید این اقدام برادرش را تقبیح کند، می‌گوید: این‌ها به دنبال تسویه حساب شخصی هستند.»

او با بیان این‌که سپاه از کسی اجازه نگرفته که مهدی جهانگیری را دستگیر کند، افزود: «وظیفه سپاه حفظ انقلاب است (...) [این‌ها] چه برجستگی دارند که تمام امکانات استان در اختیارشان است؟ سپاه جلوی آن‌ها خواهد ایستاد. به آن‌ها پیام هم داده‌ایم و باز هم می‌گوییم بیایید پاسخگو باشید و حساب و کتاب‌ها را بگویید و گرنه با سپاه طرفید. همه کارهای غیرقانونی و اموالی که غیرقانونی تصرف کرده‌اید را به بیت‌المال برمی‌گردانیم.»

بر اساس اظهارات مقام‌های قضائی ایران مهدی جهانگیری به اتهام فساد مالی بازداشت شده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه یکشنبه ۱۶ مهر، در نشست خبری خود بدون نام‌بردن از مهدی جهانگیری گفت بر اساسا گزارش بانک مرکزی، «این فرد با ۱۴ بانک مرتبط بوده و تسهیلات گرفته و بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال بدهی دارد که حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال آن بدهی معوقه هست.»

پیش از محسنی اژه‌ای، غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران گفته بود که مهدی جهانگیری در کرمان بازداشت است و به همین دلیل پرونده او در کرمان تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا

    اگه راست میگید چرا با سرورتون احمدی نژاد و یاران پا در رکابش برخورد نکردید خب معلومه چون اون از خودتونه

  • روزبه

    آیا واقعا اسم یک ایرانی میتونه غلامعلی ابوحمزه باشه.