ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: هدف از کشتار میانمار جلوگیری از بازگشت اقلیت مسلمان است

دفتر حقوق بشر سازمان ملل نیروهای امنیتی میانمار متهم کرده که به طور سیستماتیک مبنای زندگی مسلمانان روهینگیا را نابود کرده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل نیروهای امنیتی میانمار متهم کرده است که با عملیاتی که «به خوبی سازماندهی شده، در هماهنگی با هم، به طور سیستماتیک» مسلمانان روهینگیا را از روستاهایشان متواری کرده و مانع از بازگشت آن‌ها بر سر زمین‌هایشان شده است.

گروهی از مسلمانان آواره میانمار

گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل که چهارشنبه ۱۱ اکتبر منتشر شده بر اساس گفت‌وگو با ۶۰ نفر از آورگان مسلمانی که با حمله ۲۵ اوت ارتش میانمار به استان راخین، به بنگلادش گریخته‌اند تهیه شده است. در این مدت بیش از نیم میلیون نفر از مسلمانان روهینگیا آواره شده‌اند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در این گزارش می‌نویسد:

«بر اساس اطلاعات موثق، نیروهای امنیتی میانمار عامدانه آنچه را که در تملک اقلیت مسلمان قرار داشت نابود کردند و روستاهای شمال راخین را به آتش کشیدند که مسلمانان را از این منطقه بیرون کنند و مانع از بازگشت آن‌ها شوند.»

دیده‌بان حقوق بشر سه‌شنبه ۲۶ سپتامبر اعلام کرده بود که با تحلیل گزارش‌هایی که از تجاوز جنسی به زنان و دختران خردسال روهنگیا در دست دارد و با توجه به آتش زدن عمدی روستاهای مسلمانان توسط نیروهای نظامی و بودایی‌های متعصب و کشتار عمدی مسلمانان روهنگیا به این نتیجه رسیده که در میانمار مطابق تعریف دیوان بین‌المللی کیفری، جنایت علیه بشریت اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.