ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: اقدام آمریکا علیه سپاه خطا اندر خطا است

احتمال قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا مقامات دولتی ایران را به واکنش کشانده است. این بار حسن روحانی از سپاه پاسداران دفاع کرده و گفته است چون سپاه در برابر داعش در منطقه ایستاده آمریکا با آن مخالف است.

احتمال قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا مقامات دولتی ایران را به واکنش کشانده است. این بار حسن روحانی از سپاه پاسداران دفاع کرده و گفته است چون سپاه در برابر داعش در منطقه ایستاده آمریکا با آن مخالف است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در نشست هیئت دولت

حسن روحانی چهارشنبه ۱۹ مهر در نشست هیئت دولت سخنانی درباره احتمال مخالفت آمریکا با توافق هسته‌ای و قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا ایراد کرد.

او خطای نخست آمریکا را کنار کشیدن از برجام خواند و در ادامه گفت: «اگر آمریکا بخواهد خطای بعدی را مرتکب شود و علیه سپاه پاسداران اقدامی کند، این دیگر خطا اندر خطا است.»

رئیس جمهوری ایران سپاه پاسداران را «محبوب» مردم منطقه دانست و افزود: «آمریکایی‌ها به دلیل آن‌که می‌خواستند داعش را ۲۰ سال در این منطقه نگه دارند و از این ابزار استفاده کنند، حق دارند از سپاه عصبانی باشند، چراکه سپاه با برنامه‌ریزی و حمایت خودش از ملت عراق، سوریه و لبنان، داعش را ذلیل کرده است.»

هفته گذشته خبری در رسانه‌های جهان منتشر شد مبنی بر این‌که دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری آمریکا، قصد دارد به‌زودی سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، با هشدار نسبت به پیامدهای این اقدام گفته بود در چنین صورتی نیروهای مسلح ایران نیز نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه را در حکم نیروهای تروریستی مشابه داعش تصور کرده و متناسب با آن برخورد خواهند کرد.

چند تن از مقامات دولتی ایران، از جمله محمدجواد ظریف و محمدباقر نوبخت نیز از سپاه پاسداران حمایت کردند. ظریف سپاه پاسداران را «افتخاری برای ایران» خواند و نوبخت نیز گفت «جهان و بشریت باید قدردان سپاه در مبارزه با تروریست‌ها باشد.»

حسن روحانی در نشست هیئت دولت به احتمال کنار کشیدن آمریکا از توافق هسته‌ای نیز پرداخت و از کشورهای دیگر خواست تا به آن پایبند بمانند.

او برجام را «آزمون بسیار بزرگ برای همه دولت‌های شرکت‌کننده در مذاکرات و سایر دولت‌های جهان» عنوان کرد و افزود ایران به توافق هسته‌ای متعهد بوده است.

روحانی افزود: «اگر همه طرف‌های مذاکره پای این توافق بایستند به معنای این است که حیثیت خودشان را حفظ کردند و اگر کسی پای توافق نایستد در حقیقت حیثیت خودش را خدشه‌دار کرده است.»

رئیس جمهوری ایران همچون دیگر مقامات حکومتی اعلام کرد که «هیچ‌گونه نگرانی در داخل کشور نسبت اقدامات آمریکا وجود ندارد» و «هر راهی که مصلحت نظام و کشور» باشد انتخاب خواهد شد.

روحانی همچنین تأکید کرد که «هیچ‌گونه اختلافی بین جناح‌های ما برای مقابله با توطئه دشمنان وجود ندارد.»

دونالد ترامپ قرار است تا ۱۵ اکتبر / ۲۳ مهر گزارش تازه‌ای درباره میزان پایبندی ایران به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه دهد. اگر او به این نتیجه برسد که ایران به توافق هسته‌ای پایبند نبوده، برجام به کنگره آمریکا ارجاع داده می‌شود و کنگره هم ۶۰ روز وقت دارد آن را به بحث بگذارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.